اخبار / استخدامی / اولویت استخدام آموزش و پرورش با مناطق محروم است - زمان آزمون مشخص نیست به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اولویت استخدام آموزش و پرورش با مناطق محروم است - زمان آزمون مشخص نیست

دریافت منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش و سایر آزمون های استخدامی از سایت سنجش3
دریافت نمونه سوالات ادوار گذشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش و سایر آزمون های استخدامی از سایت سنجش3
فرصت دو هفته‌ای که پیش از این آموزش‌وپرورش برای انتشار اطلاعیه آزمون استخدامی از آن یاد کرده بود به پایان رسید. حالا رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش درخصوص آخرین سرنوشت برگزاری آزمون توضیحاتی را ارائه کرده است. محمدحسین سلیمی جهرمی  در پاسخ به این پرسش که فرصت دو هفته‌ای آموزش و پرورش برای انتشار صدور اطلاعیه آزمون استخدامی به پایان رسیده و هنوز هیچ محتوایی در این خصوص منتشر نشده است، اظهار داشت: باید منتظر بود تا اطلاعیه مربوطه بر روی سایت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد. وی افزود: هنوز در حال برنامه‌ریزی در خصوص آزمون استخدامی هستیم. 5 هزار سهمیه در این زمینه داریم که این سهمیه باید بین مناطق کشور و در رشته‌های مختلف توزیع شود. بر مبنای این توزیع، اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد که زمان دقیق برگزاری آزمون، شرایط و منابع درسی را مشخص می‌کند. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش ادامه داد: تا زمانی که مشخص نشود در چه رشته‌هایی قرار است، جذب نیرو داشته باشیم نمی‌توان منابع آموزشی را به طور ددقیق تعیین کرد چون این منابع مرتبط با رشته‌هایی است که هر فرد قرار است در آن آزمون داده و استخدام شود. سلیمی‌جهرمی ادامه داد: در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است پس از جمع‌بندی نهایی آن را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تأیید ارسال خواهیم کرد. وی افزود: اولویت استخدام با مناطق محروم است ولی این بدین معنا نیست که در مراکز شهرها جذب نیرو نخواهیم داشت. براساس نیازها و معیارهای خود اقدام به جذب نیرو خواهیم کرد و بیشتر به نیاز نسبی توجه داریم تا نیاز مطلق. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که زمان دقیق برگزاری آزمون چه تاریخی است، گفت: اگر هم اکنون زمانی را اعلام کنیم و به تأخیر بیفتد ممکن است تلقی بدقولی شود بنابراین نمی‌توانیم زمان دقیقی را اعلام کنیم.
سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون استخدامی تابستان برگزار می‌شود یا آبان‌، بیان کرد: این موضوع بستگی به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد. ما پس از توزیع سهمیه و تعیین رشته‌ها آن را به تأیید نهایی به سازمان مدیریت ارسال خواهیم کرد و زمان دقیق برگزاری آزمون نیز باید به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد. به گزارش تسنیم، پیش از این و در تاریخ 11 خرداد،‌سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما اظهار داشت: ضوابط و جداول توزیع رشته‌های آزمون استخدامی مشخص شده و در این زمینه منتظر تأیید نهایی سازمان مدیریت هستیم. وی در خصوص اعلام رد اخبار استخدامی اخیر از سوی وزیر آموزش و پرورش افزود: این مسئله درخصوص سایت‌های جعلی عنوان شده است که با هدف سودجویی اقدام به ثبت نام از داوطلبان کرده‌اند. معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان مدیریت هر 6 ماه آزمون استخدامی برگزار می‌کند و از آنجا که چندی قبل این اقدام انجام شده است باید در 6 ماهه دوم سال آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شود، اما درخواست آموزش‌وپرورش از سازمان مدیریت این است که اجازه برگزاری آزمون در نیمه اول سال را صادر کنند تا در سال تحصیلی جدید پذیرفته شدگان بتوانند دوره یکساله خود را در دانشگاه فرهنگیان شروع کنند. وی اضافه کرد: اگر سازمان مدیریت استدلال‌های ما را بپذیرد پیش بینی می‌شود این آزمون در اواخر مرداد برگزار شود. هم‌اکنون مشغول مذاکره با سازمان مدیریت هستیم و اگر آنها را متقاعد کردیم حداقل تا دو هفته آینده اطلاعیه مربوط به آزمون استخدامی را منتشر خواهیم کرد. در این آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و فرزندان فرهنگیان طبق مصوبه مجلس در شرایطی برابر از اولویت ثبت نام برخوردارند.

دریافت منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش و سایر آزمون های استخدامی از سایت سنجش3
دریافت نمونه سوالات ادوار گذشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش و سایر آزمون های استخدامی از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴