اخبار / استخدامی / استخدام وزارت راه و شهرسازی سال ۹۲+اعلام آخرین مهلت ثبت نام اداره کل خراسان رضوی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

استخدام وزارت راه و شهرسازی سال ۹۲+اعلام آخرین مهلت ثبت نام اداره کل خراسان رضوی

خبر ۲۰ شهریور ۹۲ -ثبت نام آزمون ورودی حرفه مهندسان مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از دوم شهریورماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و آزمون در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آذرماه امسال در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حدیدی با اعلام خبر برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان اظهار کرد: در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آذرماه امسال، همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی در ادامه درباره رشته‌های مرتبط به این آزمون یادآور شد: رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (نظارت و محاسبات و اجرا)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری، ترافیک و شهرسازی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه۳) و همچنین آزمونهای حرفه‌ای کاردانهای فنی ساختمان در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک، برق، نقشه‌برداری و شهرسازی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی (پایه‌۳) و آزمونهای تعیین صلاحیت معماران تجربی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی بطور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می شوند.
حدیدی اضافه کرد: سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سالهای لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۲ است و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و در نمره قبولی کسب کند نه تنها قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده با وی مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره زمان ثبت نام مهندسان در آزمون مذکور اظهار کرد: همانطور که پیشتر اعلام شده بود، ثبت‌نام این آزمونها از تاریخ شنبه دوم شهریورماه آغاز شد و ‌به ‌صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://www.inbr.ir/ انجام شده و تاپایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و دراین مرحله به داوطلبان توصیه می شود، حتما با مطالعه دقیق و کامل دفترچه راهنمای آزمون نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
قبولی در آزمون مذکور، یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی از استخدام ۴۸۵۰ نفر در اداراه کل استانی و برخی سازمان‌های و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سید سعید سید علایی اعلام کرد: در راستای سیاستها و برنامه‌های مربوط به تامین نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی و با هدف تقویت وظایف حاکمیتی و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته با پیگیریهای معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی در مجموع ۴۸۵۰ مجوز استخدامی از طریق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور صادر شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این مجوز استخدامی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و برخی سازمان‌های و شرکت‌های تابعه شامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌‌ای، بانک مسکن، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواشناسی کشور تخصیص داده شده است.
سید علایی تصریح کرد: آزمون استخدامی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به استناد آگهی استخدامی انتشار یافته از سوی استانداری ها مقرر شد در دو نوبت برگزار شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی افزود: جذب نیروی انسانی ۴۸۵۰ نفر در مشاغل پشتیبانی و تخصصی با حداقل مدرک تحصیلی لیسانس از طریق آزمون استخدامی در دست اقدام است.
وی یادآور شد: بعد از ابلاغ تشکیلات تفصیلی ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در اجرای ماده ۲۹ و ۳۱ قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تطبیق نیروی انسانی به روی تشکیلات ابلاغی توسط استان ها انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: نمودار تشکیلاتی هفت سازمان و شرکت وابسته به وزارت راه وشهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که از ادغام مراکز تحقیقاتی پژوهش و آموزش این وزارتخانه تشکیل شده است، در اجرای ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به این وزارتخانه ابلاغ شده است و اخذ تشکیلات تفصیلی این سازمان ها و مرکز تحقیقات در دست اقدام است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲