اخبار / دانشگاهی / کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام‌نور مرکز بیرجند راه‌اندازی می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام‌نور مرکز بیرجند راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه پیام‌نور بیرجند از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام‌نور مرکز بیرجند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
حسن حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: ثبت‌نام دانشجویان از 30 شهریورماه آغاز و تا پنجم مهر‌‌ماه جاری به صورت الکترونیکی در سایت گلستان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: دانشجویان باید تا زمان تعیین‌شده ثبت‌نام را انجام داده و از 13 مهرماه تا هیجدهم مراحل ثبت‌نام را به صورت حضوری تکمیل کنند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور بیرجند گفت: در حال حاضر با وجود بیش از 100 رشته تحصیلی در دانشگاه پیام‌نور بیرجند تعداد 6 هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
حسنی تصریح کرد: از این تعداد دانشجو 65 درصد را خواهران و 35 درصد را برادران تشکیل می‌دهند.
وی از تعداد بیش از یک‌هزار و 500 دانشجوی ورودی جدید در این دانشگاه خبر داد.
جشن ویژه دانشجویان ورودی جدید برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه پیام‌نور بیرجند با اشاره به برگزاری جشن ویژه برای دانشجویان ورودی جدید پیام نور خراسان جنوبی، اضافه کرد: این جشن 20 مهرماه جاری در تمامی مراکز و واحدها برگزار می‌شود.
حسنی یادآور شد: شورای آموزش دانشگاه برای رفع مشکل ازدحام سرویس‌های دانشجویی که ناشی همزمانی آغاز کلاس‌های درس دانشگاه پیام‌نور مرکز بیرجند و دانشگاه بیرجند است، تصمیم گرفت ساعت برنامه کلاس‌ها را تغییر دهد.
وی با بیان این‌که تعداد 12 دستگاه اتوبوس حمل و نقل دانشجویان را برعهده گرفته‌اند، افزود: ساعت‌ آغاز کلاس‌ها برای نیم سال اول تحصیلی در شیفت صبح از ساعت 7:30 است، به نحوی که کلاس‌ها در دانشگاه پیام نور نیم ساعت زودتر از دانشگاه بیرجند تشکیل و خاتمه می‌یابد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور بیرجند با اشاره به شهریه دانشگاه پیام‌نور اذعان داشت: شهریه دانشگاه پیام‌نور با افزایش 10 درصدی مواجه شده است.
حسنی با بیان این‌که این دانشگاه با بانک ملت تفاهم‌نامه امضا کرده است، تصریح کرد: رشته‌های کارشناسی این دانشگاه می‌توانند از تسهیلات 250 هزار تومانی این بانک استفاده کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان کارشناسی‌ارشد نیز می‌توانند از تسهیلات یک‌میلیون تومانی به مدت چهار ترم استفاده کنند.
یادواره شهدا برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه پیام‌نور بیرجند برپایی نمایشگاه کتاب، پوستر و عکس با موضوع دفاع مقدس را از مهم‌ترین برنامه‏‌های این دانشگاه برای هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: یادواره شهدا هر روزه در طی سال با نام یک شهید که تاریخ شهادت وی مصادف با همان روز است برگزار می‌شود.
حسنی متذکر شد: همچنین اهدای خون توسط اساتید، دانشجویان و کارکنان روز هفتم مهرماه و ثبت‌نام برای اهدای عضو تا پایان هفته جاری از دیگر برنامه‌های دانشگاه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.
وی در ارتباط با کتابخانه دیجیتال این مرکز اظهار کرد: یکی از مشکلات دانشجویان، کمبود کتاب یا به موقع نرسیدن برخی کتب است که با راه اندازی کتابخانه دیجیتال، مشکلات فعلی در این‌ ارتباط مرتفع می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور بیرجند اذعان داشت: در حال حاضر تعداد 2 هزار جلد کتاب در کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور بیرجند بارگیری شده است که بر این تعداد به طور قطع افزوده می‌شود.
حسنی ادامه داد: این کتابخانه به صورت دو سالن مجزا برای خواهران و برادران و در هر سالن 60 سیستم رایانه برای استفاده دانشجویان تدارک داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند با درج نام کاربری و کلمه عبور از محتوای کتابخانه دیجیتالی دانشگاه پیام‌نور استفاده کنند.

تاریخ خبر سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲