اخبار / دانشگاهی / ۵۶ برنامه درسی در سه مقطع تحصیلی منسوخ شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۵۶ برنامه درسی در سه مقطع تحصیلی منسوخ شد

<>مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: از سال ۹۴ تا کنون در مقطع کارشناسی ۴برنامه درسی در مقطع کارشناسی ارشد ۴۴ برنامه درسی و در مقطع دکتری ۸ برنامه درسی منسوخ شده است.

<>محمد رضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های درسی منسوخ شده گفت: از ابتدای سال ۹۴ برای مقطع کارشناسی پیوسته ۴ برنامه، برای کارشناسی ارشد ۴۴ برنامه و برای دکتری ۸ برنامه درسی تا تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۷ منسوخ شده است.

<>مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: از سال ۹۴ تمام برنامه های درسی، مورد بررسی قرار گرفت، از مجموع قریب به ۳ هزار برنامه درسی در رشته محل های مختلف، ۸۰۰ برنامه درسی، بیش از ۱۰ سال قدمت داشتند که بازنگری شدند.

<>به گزارش خبرگزاری مهر، از سال  ۹۴ کارگروه هایی در وزارت علوم برای بازنگری دروس قدیمی فعال شد، تمامی برنامه های درسی قدیمی به روز شد. رویکرد به روز کردن این برنامه ها، با کارآفرینی و کاربردی کردن بوده است.

<>در فاز دوم بازنگری برنامه های درسی بنا براین است که تمام برنامه های درسی که بیش از ۵ سال قدمت دارند بازنگری شوند.

<>از اردیبهشت سال ۹۵ دانشگاه‌های سطح یک، این اختیار را داشتند که برنامه های درسی دانشگاه خود را بازنگری کرده و برنامه های درسی را به روز کنند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷