اخبار / دانشگاهی / ۵۰ درصد سرفصل‌های رشته فلسفه دین تغییر کرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۵۰ درصد سرفصل‌های رشته فلسفه دین تغییر کرد

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
رئیس کارگروه فلسفه دین و کلام جدید شورای تحول علوم انسانی گفت: تمامی سرفصل‌های کارشناسی ارشد رشته فلسفه دین بازنگری شد و ۵۰ درصد سرفصل ها اصلاح شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدرضایی گفت: در بازنگری سرفصل های رشته فلسفه دین سعی شده که محور اسلامی‌سازی به شکلی پررنگ در همه سرفصل‌ها لحاظ شود و جدیدترین نظریه‌های مطرح در این حوزه از منظر تفکر اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.    
وی با اشاره به برگزاری ۲۵ جلسه کارگروه در طی سال جاری، افزود: ما در این جلسات علاوه بر مباحث مختلف جاری درباره رشته و شیوه ارائه آن در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، به عنوان اولویت اصلی به تنظیم برنامه درسی فلسفه دین در کارشناسی ارشد پرداختیم و آن را به تصویب شورای کارگروه رساندیم.

رئیس کارگروه فلسفه دین و کلام جدید شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به کار جمعی انجام شده، از مشارکت نزدیک به ۴۰ استاد در تدوین این برنامه درسی سخن گفت و عنوان کرد: ما بعضا در یک زمینه درسی از سه استاد متخصص سرفصل‌های جداگانه دریافت کردیم و سپس جمع‌بندی‌بندی موضوعات را به همراه سوابق آن قالب گزارشی در شورای کارگروه مطرح شده است.

محمد رضایی با بیان این که در جلسات کارگروه بحث‌های متعدد و مفصلی درخصوص تک تک واژه‌ها و عناوین و بار معنایی آنها انجام شده، افزود: به نظر می‌رسد که برنامه و سرفصل خوبی برای کارشناسی ارشد فلسفه دین فراهم شده باشد که امیدواریم مورد پسند اساتید نیز قرار گیرد.  وی با اشاره به محورهای اسلامی‌سازی، بومی‌سازی، به‌روزرسانی و کارآمدسازی به عنوان اصول حاکم بر فعالیت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، گفت: ما تقریبا تمامی سرفصل‌های کارشناسی ارشد را بر اساس این اصول بازبینی و اصلاح کرده‌ایم و سرفصل‌ها از ۱۰۰ درصد تا ۵۰ درصد همگی اصلاح شده‌اند.

رئیس کارگروه فلسفه دین و کلام جدید شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با بیان اینکه به طور مشخص سعی شده که محور اسلامی‌سازی به شکلی پررنگ در تمامی سرفصل‌ها لحاظ شود، افزود: تلاش شد تا در برنامه و سرفصل‌های به‌روز شده، جدیدترین نظریه‌های مطرح در حوزه فلسفه دین از منظر تفکر اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.  

محمد رضایی از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایشی با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز ارائه‌کننده رشته فلسفه دین خبر داد و گفت: ما در ادامه کار برنامه را برای اساتید این رشته در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف ارسال خواهیم کرد تا در همایشی که در اوایل سال آینده و با حضور آنان برگزار خواهد شد، از نظرات‌ آنها بهره‌مند شویم.وی افزود: امیدواریم که پس از جمع‌بندی تمام مباحث و با تصویب برنامه در شورای تحول و ابلاغ از سوی وزارت علوم، بتوانیم سال آینده تحصیلی را با سرفصل‌های جدید آغاز کنیم.  رئیس کارگروه فلسفه دین و کلام جدید شورای تحول و ارتقای علوم انسانی همچنین از برنامه کارگروه فلسفه دین برای تألیف دو کتاب در هر عنوان درسی توسط متخصصین خبر داد و گفت: فرآیند رایزنی و عقد قرارداد برای تألیف کتاب‌ها، پس از تصویب نهایی برنامه آغاز خواهد شد.

محمدرضایی از ارائه پیشنهاداتی به کارگروه فلسفه دین برای تأسیس رشته فلسفه دین اسلامی، تدوین و تنظیم برنامه جدید رشته کلام جدید و نیز اصلاح و تغییر سرفصل‌های مقطع دکتری فلسفه دین خبرداد و گفت: این موارد پس از بحث و بررسی‌های لازم و در صورت موافقت شورای تحول در دستور کار سال آینده کارگروه قرار خواهد گرفت.دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴