اخبار / دانشگاهی / ۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز کنکور معرفی شدند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز کنکور معرفی شدند

اسامی‌ بیش از ۳ هزار معرفی‌شده چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص دانشگاه های شهید مطهری، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی منتشر شد.

<>به گزارش خبرنگار مهر، اسامی‌ ۳ هزار و ۷۲ نفر از معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلـی دارای شرایط خاص دانشگاه های شهید مطهری و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۹۶ و زمان مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت عمومی از معرفی‌شدگان رشته‌ نیمه‌متمرکز آموزش تربیت‌بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام شد. 

<>از تعداد ۳ هزار و ۷۲ نفر، تعداد ۱ هزار و ۹۷۴ نفر زن و ۱ هزار و ۹۸ نفر مرد هستند.

<>بر اساس‌ ضوابط مربوط به‌ گزینش‌ رشته‌های‌ تحصیلی دارای شرایط خاص، معرفی‌شدگان‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ شرایط خاص تا چند برابر ظرفیت‌ در هر کد رشته‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ کل‌ از بین‌ کلیه داوطلبانی‌ که‌ کدرشته‌ یا رشته‌های‌ مربوط را انتخاب ‌کرده اند، استخراج‌ و اسامی‌ آنان‌ در هر رشته‌ درج‌ شده است.

<>پذیرفته‌شدگان رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۶ که در ردیف ‌معرفی‌شدگان ‌چند برابر ظرفیت هر یک ‌از این رشته‌ها قرار گرفته‌اند، در صورتی که برای‌ انجام‌ مراحل‌ مختلف‌ مصاحبه، معاینه و یا آزمون عملی رشته‌ و یا رشته‌های‌ اعلام شده‌، مراجعه ‌کرده و به عنوان پذیرفته‌ شده ‌نهایی‌ هر یک از رشته‌های تحصیلی‌ دارای شرایط خاص اعلام‌ قبولی شوند، مطابق ضوابط قبولی‌ قبلی آنان‌ در رشته‌ متمرکز لغو شده و باید در رشته قبولی جدید ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

<>امکان بازگشت و ادامه تحصیل این دسته از پذیرفته‌شدگان در رشته قبولی متمرکز قبلی میسر نیست و داوطلبان باید در این خصوص دقت کنند.

<>داوطلبانی که نسبت به انتخاب یک یا چند کد رشته محل اقدام کرده ولی در این مرحله معرفی نشده‌اند، یا شانس قبولی در اولویت های بالاتر از کدهای مربوط به این رشته‌ها را دارا هستند یا فاقد حداقل نمره معرفی در این مرحله هستند، دلیل عدم معرفی آنان در زمان اعلام نتایج نهایی مشخص خواهد شد.

<>

<>انتشار اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در دهه دوم بهمن ماه

<>اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی مندرج در این اطلاعیه پس از انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش و پس از گزینش علمی نهایی در دهه دوم بهمن ماه سال جاری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

<>تذکر بسیار مهم: کلیه معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت باید قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمان و مکان، مدارک مورد نیاز، شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش حتماً به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه محل مصاحبه مراجعه کنند.

<>

<>برنامه زمان و مکان مراجعه معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت رشته‌های ‌مختلف تحصیلی دارای شرایط خاص

<>داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ معرفی‌ شده چند برابر ظرفیت ‌رشته‌های‌ ‌تحصیلی روانشناسی، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی (کدهای ۲۲۸۰۵ تا ۲۲۸۰۸) دانشگاه شهید مطهری- تهران اعلام‌ شده لازم‌ است‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش‌ با مدارک زیر به این دانشگاه مراجعه کنند.

<>مدارک شامل یک برگ روگرفت از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، رو گرفت از مدارک سه سال متوسطه و پیش دانشگاهی و کارنامه‌های مربوط به آن، کارنامه آزمون سراسری، برگ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، سه قطعه عکس ۴×۳، تکمیل و به همراه داشتن فرمهای دانلود شده از سایت دانشگاه است.

<>این دسته از داوطلبان باید از روز چهارشنبه ۶ دیماه دوشنبه ۱۱ دیماه ۹۶ با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان شهید مطهری به نشانی www.golestan.motahari.ac.ir و تکمیل اطلاعات لازم و مطالعه اطلاعیه مربوطه نسبت به ثبت نام و تعیین زمان و مکان مصاحبه اقدام کنند و پس از این مرحله با داوطلبان واجد شرایط جهت انجام مصاحبه تماس حاصل خواهد شد.

<>زمان انجام مصاحبه چهارشنبه ۶ دیماه تا پنجشنبه ۱۴ دیماه ۹۶ خواهد بود.

<>

<>مکان های مراجعه رشته­ های تحصیلی روانشناسی، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه شهید مطهری- تهران (با توجه به نزدیکی محل سکونت)

ردیف محل انجام مصاحبـه جنس ۱ تهران، میدان بهارستان، خ مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سرچشمه انتهای کوچه شهید صیرفی پور، دانشگاه شهید مطهری تلفن: ۳۳۹۶۳۳۰۰-۳۳۹۱۶۱۲۴-۳۳۱۱۲۹۲۶-۰۲۱ زن ۲ مشهد، بلوار هفده شهریور، هفده شهریور جنوبی دو، جنب پمپ بنزین، دانشگاه شهید مطهری تلفن: ۳۳۴۱۹۴۴۴-۳۳۴۱۸۲۵۶-۰۵۱ زن ۳ مشهد، خیابان دکتر بهشتی، بهشتی ۳۶، پلاک ۱۰۷، دانشگاه شهید مطهری تلفن: ۳۸۴۷۶۰۲۱ – ۳۸۴۷۶۰۲۰ – ۰۵۱ مرد ۴ یزد، بلوار آزادگان، به طرف فرودگاه، دانشگاه شهید مطهری تلفن: ۳۷۲۲۵۴۰۰-۳۷۲۲۲۸۵۵-۳۷۲۱۴۶۸۸-۰۳۵ زن ۵ زاهدان، خیابان دانشگاه، دانشگاه ۱۱، دانشگاه شهید مطهری تلفن: ۳۳۴۳۳۲۲۳-۳۳۴۱۶۶۱۸-۳۳۴۲۶۹۷۳-۰۵۴ مرد <>شرایط عمومی دانشگاه شهید مطهری، متدین به دین مبین اسلام و مذهب جعفری و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، علاقه‌مند به ادامه تحصیل در علوم حوزوی و رعایت شئونات طلبگی، متولدین نیمه دوم سال ۱۳۷۶ به بعد و احراز صلاحیت‌های علمی و عمومی است.

<>تحصیل در این دانشگاه بصورت تمام وقت است و برای تمام پذیرفته‌شدگان این مرکز ترکیبی از نظام آموزشی و مفاد درسی حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود و پذیرفته‌شدگان طلاب علوم دینی محسوب می‌شوند.

<>پذیرفته‌شدگان برادر پس از فراغت از تحصیل در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم می‌توانند به لباس مقدس روحانیت ملبّس شوند. این دانشگاه برای دانشجویان خواهر فاقد خوابگاه است. 

<>خوابگاه و سایر تحصیلات دانشگاهی به برادرانی که موازین طلبگی را رعایت کنند تعلق می‌گیرد و قبولی قطعی در این دانشگاه پس از انجام مصاحبه از بین معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت و احراز صلاحیت های علمی و عمومی است.

<>داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ معرفی‌ شده چند برابر ظرفیت کلیه رشته­ های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت اعلام شده و همچنین معرفی شدگان رشته‌ نیمه‌ متمرکز آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که در آزمون عملی رشته ذیربط شرکت کرده اند برای انجام مراحل مصاحبه و گزینش در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۶، لازم‌ است‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش‌ براساس موارد اعلام شده اقدام کنند.

<>انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی اعلام شده در دو بخش مجزا به شرح ذیل خواهد بود.

<>

<>الف) نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش

<>آن دسته از داوطلبانی که اسامی آنان در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت هریک از رشته‌های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت و معرفی‌شدگان رشته نیمه‌متمرکز که در آزمون عملی آن شرکت کرده اند باید پس از تهیه نسخه پرینت فرم اطلاعات فردی (فرم شماره ۱) از سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس اقدام کنند.

<>داوطلبان باید به همراه تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت از تاریخ انتشار اسامی در سایت، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود (نشانی و شماره تلفن هسته‌ها ) ارسال و یا به صورت حضوری ارایه کنند.

<>تکمیل نکردن فرم اطلاعات و یا ارسال نکردن به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه های مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

<>

<>ب) اقدامات لازم برای انجام مصاحبه گزینش و مصاحبه علمی- تخصصــی

<>جدول نام، نشانی و شماره تلفن مراکز مجری مصاحبه علمی- تخصصی از معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز و مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران است که داوطلبان ضرورت دارد برای شرکت در مصاحبه تخصصی در زمان مقرر در مراکز مجری حضور یابند.

<>تذکر مهم: معرفی‌شدگان دقت کنند که موظف هستند علاوه برحضور در مصاحبه تخصصی براساس استان بومی، طبق بخش «نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت های عمومی گزینش» حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان انتشار فهرست اسامی معرفی شدگان در این اطلاعیه، جهت طی مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود (نشانی مندرج در جدول پیوست) با در دست فرم شماره (۱) و سایر مدارک مربوط مراجعه کنند.

<>حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل، به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می‌ شود و مسئولیت آن صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

<>از معرفی‌شدگانی مصاحبه علمی – تخصصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ و اطلاعیه های اصلاحی بعدی سازمان سنجش آموزش کشور باشند.

<>این شرایط شامل کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه مربوط برای مجاز شدن در انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل ۱۵ در دوره متوسطه­ دوم (معدل سه پایه  اول، دوم و سوم)، بومی بودن در کد رشته محل انتخابی، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن ۲۲ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه «متولدین ۷۴/۰۷/۰۱ به بعد» است. در غیر اینصورت انجام مصاحبه، منتفی خواهد بود.

<>تبصره: حداقل معدل و حداکثر سن تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

<>موفقیت در مصاحبه تخصصی و بررسی و تایید صلاحیت‌های عمومی به منزله قبولی فرد تلقی نمی‌شود، بلکه کلیه داوطلبان باید واجد شرایط مصاحبه تخصصی و بررسی و تایید صلاحیت‌های عمومی بوده و همچنین در گزینش نهایی که براساس ضوابط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، دارای بالاترین نمره علمی نهایی در مقایسه با سایر داوطلبان نیز باشند.

<>با توجه به اصلاحات دفترچه شماره (۲) آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ به داوطلبان معرفی شده برای انجام مصاحبه تخصصی، توصیه می شود اصلاحات بعدی دفترچه مزبور را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به دقت مطالعه کرده و  براساس آخرین اصلاحات اعلام شده، برای مصاحبه تخصصی اقدام کند.

<>تبصره): داوطلبان معرفی شده در صورت عدم تمایل به تحصیل در کد رشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی می‌توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مزبور اقدام کنند و یا در مراحل مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت کنند.

<>تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو  ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود.

<>تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بُعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین، بیماری و غیره ... ممنوع است.

<>محل تحصیل پذیرفته‌شدگان پس از ثبت‌نام قطعی، توسط پردیس‌ها در واحدهای تابعه (سطح استان) تعیین خواهد شد.

<>در کلاس‌هایی که به حدنصاب لازم (حداقل ۲۵ نفر) برای تشکیل در پردیس محل قبولی نرسد دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود نسبت به جابجایی پذیرفته‌شدگان در سطح پردیس‌های کشور اقدام خواهد کرد.

<>

<>انتقال و جابجایی در بین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ممنوع است.

<>جهت شرکت در مصاحبه تخصصی، به همراه داشتن اصل و تصویر مدارک (کارت ملی، شناسنامه، دفترچه درمانی، درصورت وجود، دیپلم و یا گواهی تأیید شده که معدل کل در آن قید شده است) و یک قطعه عکس ۴ ×۳  که درسال جاری گرفته شده باشد (ترجیحاً عکسی که موقع ثبت‌نام در آزمون از طریق پست الکترونیکی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است) الزامی است.

<>زمان مصاحبه معرفی شدگان روز چهارشنبه ۶ دیماه تا جمعه ۱۵ دیماه ۹۶ (صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعد از ظهر ۱۴ تا  ۱۸) است.

<>زمان دقیق انجام مصاحبه معرفی‌شدگان توسط پردیس مجری مصاحبه تعیین خواهد شد.

<>براساس جدول تعرفه‌های آزمون سراسری، موضوع مصوبه هیات وزیران در جلسه اول دیماه ۹۵ به شماره ابلاغی ۱۲۳۵۱۱/ت ۵۳۴۹۰ هـ مورخ ۷ دیماه ۹۵ هر یک از داوطلبان معرفی شده برای هزینه انجام فرایند مصاحبه ، بارعایت موارد فوق، مبلغ ۳۳۰ هزار ریال (۳۳ هزار تومان) به حسابی که در زمان مصاحبه تخصصی اعلام می‌شود واریز کرده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل دهند.

<>از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته کرده اند مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی به عمل نخواهد آمد بنابراین این گونه داوطلبان از واریز مبلغ مزبور خودداری کنند زیرا مبلغ واریزی برگشت داده نمی شود.

<>داوطلبی که در شهریورماه سال جاری برای رشته‌های متمرکز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده لیکن به دلیل نداشتن شرط «معدل، سن و معاینات پزشکی» مطابق مفاد دفترچه شماره (۲) راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی، از سوی آموزش و پرورش  مورد تأیید قرار نگرفته‌اند. چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان رشته‌های نیمه‌متمرکز و یا تکمیل ظرفیت، قرار گیرند از مراجعه برای انجام فرایند مصاحبه به دلیل غیر واجدشرایط بودن، خودداری کنند.

<>داوطلبی که در شهریورماه سال جاری برای رشته‌های متمرکز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی معرفی شده و صلاحیت عمومی و تخصصی آنان مورد تأیید آموزش وپرورش قرار گرفته است باید نسبت به تکمیل فرم پذیرش در مرکز مجری مصاحبه و هسته گزینش استان اقدام کنند. عدم مراجعه به هریک از مراکز مزبور، به منزله انصراف از رشته‌های نیمه‌متمرکز و یا تکمیل ظرفیت، تلقی خواهد شد.

<>پذیرفته‌شدگان متمرکز آزمون سراسری ۱۳۹۶ در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مرحله تکمیل ظرفیت نبوده و درصورت معرفی، از ایشان مصاحبه به عمل نخواهد آمد.

<>داوطلبانی که دارای قبولی در رشته‌های متمرکز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (اعم از شهریور ماه و یا تکمیل ظرفیت) بوده و چنانچه در ردیف قبول شدگان رشته های نیمه متمرکز دانشگاههای مزبور قرار گیرند الزاماً باید در رشته نیمه متمرکز (رشته آموزش علوم ورزشی) ثبت‌نام کرده و تحصیل کنند.

<>داوطلبانی که  به دلیل تجدید نظر در مراحل قبل، همزمان در دو رشته تحصیلی قبول شده باشند تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به تشخیص آموزش و پرورش بوده و اولویت تحصیل با رشته آموزش ابتدایی و سپس آموزش کودکان استثنایی است.

<>

<>نکته مهم برای داوطلبان معرفی‌شده رشته‌ نیمه متمرکز آموزش تربیت‌بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۹۶:

<>معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌ آموزش تربیت‌بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۶ در صورتی که در آزمون عملی دوم و سوم آذرماه ۹۶ شرکت کرده‌اند، باید طبق توضیحات مندرج در این اطلاعیه و براساس برنامه زمانی مربوط برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش به محل‌های تعیین شده مراجعه کنند.

<>آن دسته از معرفی‌شدگانی که در آزمون عملی شرکت نکرده‌اند حتی در صورت تایید مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش از سوی آموزش و پرورش نیز از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

<>فایل نام و نشانی پردیس های مجری مصاحبه تشخیص صلاحیت های علمی - تخصصی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶، فرم اطلاعات فردی و نشانی و شماره تلفن هسته های گزینش وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه سازمان سنجش منتشر شده است.

<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶