اخبار / دانشگاهی / ۲۳۰عنوان رشته میان رشته ای بازنگری می شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۲۳۰عنوان رشته میان رشته ای بازنگری می شوند

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری، کارشناسی ارشد و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تدوین ۲۳۰ عنوان برنامه میان رشته ای در این پژوهشکده خبر داد و گفت: هنوز زمینه مصوب شدن و اجرایی سازی بخش عظیمی از آنها فراهم نشده است.

حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی سالهای گذشته در این پژوهشکده برنامه ها و سر فصلهای میان رشته ای در حوزه های مختلف علوم انسانی تدوین شده که ۹۰ درصد این برنامه ها مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی مربوط به دوره دکتری است.
وی افزود: این پژوهشکده در مقطعی به صورت کمی و سریع برنامه های درسی زیادی را در زمینه رشته های میان رشته ای طراحی و تدوین کرد اما به دلایل مختلف این رشته ها کمتر مورد استفاده قرار گرفتند و اکنون درحال پالایش و بازنگری این رشته ها هستیم.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: در صدد هستیم تا با تعامل با دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، شورای تحول علوم انسانی و دانشگاه ها به سمت بهره گیری و استفاده از این ذخیره قابل توجه حرکت کنیم.
میرزایی تاکید کرد: درخصوص تصویب رشته های میان رشته ای این پژوهشکده مذاکراتی با نهادی مرتبط از جمله وزارت علوم و شورای تحول علوم انسانی داشتیم که برای کسب نتیجه نهایی باید مذاکرات جدی تری در این زمینه صورت گیرد.
وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که برنامه های درسی میان رشته ای های تدوین شده در این پژوهشکده عملیاتی و اجرایی نشده است منفصل بودن برنامه ها از نیازهای دانشگاه ها بوده است.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برنامه های درسی این پژوهشکده به صورت یک نوع امکان سنجی نظری تدوین شده است و اگر دانشگاه ها تمایل داشته باشند می توانیم برنامه ها را در اختیار آنها قرا دهیم تا مراحل قانونی تصویب و اجرا را طی کنند ودر این زمینه فعالیت های مشترک تعریف کنیم.
وی اظهار داشت: برای تدوین این رشته ها زمان زیادی گذاشته شده و هزینه های های قابل توجهی صورت گرفت بنابراین پالایش  آنها و عرضه موارد متناسب با نیاز دانشگاه ها  ضروری به نظر می رسد.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: در واقع موضوع مربوط به تصویب رشته های میان رشته ای در پژوهشکده ناتمام مانده و اکنون نیازمند بازنگری، به روز رسانی و بهینه سازی آن هستیم.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری، کارشناسی ارشد و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴