اخبار / استخدامی / ۲۰ طرح اشتغالزایی روستایی به بانک کار آفرین همدان معرفی شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۲۰ طرح اشتغالزایی روستایی به بانک کار آفرین همدان معرفی شد

دریافت نمونه سوالات آزمون های استخدامی از سایت کار3
دریافت منابع آزمون های استخدامی از سایت کار3
مدیر کل امور روستایی استانداری همدان گفت : ۲۰ طرح مشارکتی و غیر مشارکتی ایجاد اشتغال در روستاهای همدان به بانک کار آفرینی معرفی شد.
فریدون عربی روز دوشنبه در کارگروه تخصصی روستایی و عشایر استان همدان گفت: از ۶۰ طرحی که از شهرستان ها به دبیرخانه طرح مشارکت روستاییان در ایجاد طرح های اشتغالزا فرستاده شده است که ۱۰ طرح مشارکتی و ۱۰ طرح غیر مشارکتی پس از تصویب استانی به بانک کار آفرینی امید ارسال شد.
وی عنوان کرد: بازرسان این بانک پس از مراجعه به محل طرح از شرایط موجود بازدید خواهند کرد، آنها به دنبال ایجاد طرح های دانش بنیان هستند از این طریق بتوان مقدمات سکونت بیشتر روستاییان را فراهم کرده و جلوی مهاجرت روستاییان گرفته شود.
وی ادامه داد: این طرح ها می تواند در همه صنایع از جمله خدماتی، صنعتی و تکمیلی بوده و متناسب با شرایط روستا باشد.
وی بیان کرد: بین ۲۰ تا ۲۰۰ خانوار می توانند در هریک از این طرح ها مشارکت داشته و تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بدون وجود سقف از تسهیلات استفاده کنند.
عربی با بیان اینکه وثیقه افراد در این طرح ها کارت یارانه آنها است ادامه داد: با موافقت بانک عامل پس از ارائه تسهیلات نسبت به برداشت یارانه خانوار در این طرح ها اقدام می شود.
وی تصریح کرد: پس از ارائه تسهیلات طرح مشارکت تا یکسال دوره تنفس خواهد بود و بعد از یکسال بازپرداخت حداکثر تا چهار سال انجام می شود.
وی با بیان اینکه شرکت های خدماتی موظف هستند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند افزود: پست بانک، بانک سینا و بنیاد علوی و جانبازان در این طرح مشارکت دارند و واحدهای استانی موظف هستند هر گونه خدمات را ارائه دهند.
وی بیان کرد: این طرح ها تا ۱۰ سال از معافیت مالیاتی بهره مند هستند.
استان همدان دارای یک هزار و ۷۵ روستا بوده که تا سال های گذشته ۴۵ درصد جمعیت استان همدان در این روستاها ساکن بودند که طبق گزارشات، جمعیت روستایی استان همدان به دلیل مهاجرت ها ۳۰ درصد کاهش یافته است.
دریافت نمونه سوالات و منابع آزمون های استخدامی از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵