اخبار / دانشگاهی / ۱۱دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های یک نظام رتبه‌بندی بین المللی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۱۱دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های یک نظام رتبه‌بندی بین المللی

۱۱ موسسه ایرانی بر پایه گزارش «آژانس رتبه‌بندی راوند» در سال ۲۰۱۷ توانسته‌اند در فهرست موسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی «راوند» قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سیروس علیدوستی رئیس این پژوهشگاه با اشاره به انتشار گزارش نظام رتبه‌بندی «راوند» گفت: ۱۱ موسسه ایرانی توانسته‌اند در فهرست موسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی «راوند» قرار گیرند. در حالی که در ویرایش ۲۰۱۶ این نظام رتبه‌بندی، تنها ۷ موسسه ایرانی در فهرست برترین‌های این نظام قرار گرفته بودند.<>وی گفت: دانشگاه‌های «علوم پزشکی تهران»، «صنعتی شریف»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی کردستان»، «علم و صنعت»، «فردوسی مشهد»، «علوم پزشکی ایران»، «اصفهان»، «تهران»، «شهید بهشتی» و «علامه طباطبائی» موسساتی هستند که توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های نخست تا ۱۱ ملی را به دست آورند.

<>رئیس ایرانداک با بیان اینکه نخستین هدف این نظام رتبه‌بندی سنجش عملکرد موسسه‌های برتر جهان بر پایه ۴ حوزه کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی) است، افزود: بر این اساس مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز موسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر انتخاب کنند.

<>وی خاطرنشان کرد:‌ بر پایه گزارش سال ۲۰۱۷ رتبه‌بندی «راوند»، «دانشگاه هاروارد» دارای بیش‌ترین امتیاز و پیشگام موسسات دنیا است. پس از این موسسه، «موسسه فناوری کالیفرنیا»، «دانشگاه شیکاگو»،«کالج سلطنتی لندن»، «دانشگاه استنفورد»، «ام.آی.تی»، «دانشگاه آکسفورد»، «دانشگاه کلمبیا»، «دانشگاه کمبریج» و «دانشگاه پرینستون» جایگاه دوم تا دهم این نظام رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

<>در جداول زیر امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی مؤسسه‌های برتر ایرانی و نیز رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام آمده است.

<>

<>

<>پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) درحال پایش نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری است تا گزارش‌های کاربردی را در اختیار سیاستگذاران قرار دهد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶