اخبار / دانشگاهی / کیفی سازی و حفظ فضاهای موجود در قالب تجمیع، هدف سال آینده دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کیفی سازی و حفظ فضاهای موجود در قالب تجمیع، هدف سال آینده دانشگاه آزاد

<> مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد بابیان اینکه هدف ما کیفی سازی و حفظ فضاهای موجود درقالب تجمیع است، گفت: کاهش هزینه های اداری و افزایش دسترسی دانشجویان به فضاهای آموزشی موردنیاز ازجمله اهداف اجرای طرح تجمیع است.

<>

<> فربد کمایی مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد گفت: طی سخنانی گفت: اراضی دانشگاه آزاد حدود 17 هزار هکتار است که 12 میلیون مترمربع آن دردست ساخت است و 35 میلیون متر مربع فضای باز عمرانی است.

<>

<> وی با اشاره به اینکه ما غالبا ساختمان اجاره ای نداریم، افزود: اجاره فضا در اولویت کاری ما نیست و وابسته به نیاز ماست. اگر در یک ترم تحصیلی تعداد دانشجویان دختر غیربومی ما افزایش یابد برای فراهم کردن خوابگاه برای دانشجویان باید این امکان را فراهم کنیم.

<>

<> کمایی ادامه داد: دانشگاه آزاد درسراسر کشور فضای اجاره ای دراختیار دارد اما تلاش می کنیم که این فضاها را کاهش دهیم.

<>

<> مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد درمورد فضاهای خوابگاهی گفت: به دلیل افزایش جذب دانشجویان بومی در واحدهای سراسر کشور تقریبا بخش عمده ای از خوابگاه هاخالی شده است و استقبال دانشجویان از خوابگاه ها کاهش یافته است.

<>

<> وی با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه آزاد جذب دانشجویان بومی است، ادامه داد: اگر در واحدی به خوابگاه نیاز داشته باشیم، حتما احداث می کنیم اما دانشگاه آزاد درحال حاضر مشکل جدی در حوزه فضاهای آموزشی ندارد و به همین دلیل احداث پروژه جدید عمرانی در دستورکار نداریم.

<>

<> کمایی درهمین زمینه افزود: اگرچه که درگذشته به دلیل افزایش تعداد دانشجویان گسترش فضای کالبدی جزو برنامه های مهم این دانشگاه بود اما درحال حاضر این سیاست به صورت جدی دنبال نمی شود بلکه هدف ما کیفی سازی و حفظ فضاهای موجود درقالب تجمیع است.

<>

<> وی بابیان اینکه یکی از مزیت های تجمیع ساختمان های آموزشی واحدها، کاهش هزینه های اداری است، اظهارکرد: کاهش پراکندگی و افزایش دسترسی دانشجویان به فضاهای آموزشی موردنیاز ازدیگر مزیت های این طرح تجمیع است

<>

<> مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه صدور مجوز برای تأسیس ساختمان دانشکده ها براساس بررسی شاخص های خاصی انجام می شود، گفت: درنظر گرفتن فضای ورزشی، فضاهای فرهنگی ازجمله مساجد جزو اولویت های دانشگاه محسوب می شود. ما درحد امکان سعی کرده ایم فضاهای ورزشی را فراهم کنیم و رفع این نواقص در دستورکار ماست.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳