اخبار / دانشگاهی / کلیات برنامه درسی کارشناسی اقتصاد به تصویب رسید به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کلیات برنامه درسی کارشناسی اقتصاد به تصویب رسید

کلیات برنامه درسی و سرفصل‌ درسی رشته اقتصاد مقطع کارشناسی در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۳۷ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.<>در این جلسه، بررسی سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی که درجلسات قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.

<>در گزارشی که توسط مسعود درخشان، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و کارگروه اقتصاد ارائه شد، با اشاره به انعطاف‌پذیری برنامه درسی تدوین شده برخی از مصادیق این موضوع مورد اشاره قرار گرفت.

<>پس از ارائه این گزارش، حداد عادل با اشاره به هماهنگی بین شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر این هماهنگی تأکید کرد.

<>مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این زمینه گفت: در آئین‌نامه ابلاغ شده به دانشگاه‌ها بر لزوم در نظر گرفتن و اجرای مصوبات شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی تأکید شده است.

<>حداد عادل هم در مورد بحث برنامه درسی رشته اقتصاد گفت: جریان احیاءگر اسلامی در قرن اخیر که در تألیفات امثال استاد شهید مطهری نمود پیدا کرده، مبتنی بر تبیین ابعاد مکتب اقتصادی اسلام است.

<>وی افزود: امروز هم باید مسئله اقتصاد بسیار جدی گرفته شود و اگر اقتصاد اسلامی نشود، اسلامی شدن جامعه ممکن نخواهد بود.

<>پس از سخنان، حداد عادل اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: توجه بیشتر به نظرات اقتصادی متفکران مسلمان، تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی، در نظر گرفتن اقتصاد روستایی و کشاورزی، گنجانیدن سرفصل اقتصاد آموزش در این برنامه درسی، توجه به تاریخ اندیشه‌های اقتصادی در غرب و توجه به قابلیت‌های اقتصاد مجازی و اقتصاد فرهنگ در اشتغال و کارآفرینی و استفاده بیشتر از سرفصل ریاضیات در این رشته.

<>پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، کلیات برنامه درسی و سرفصل‌ درسی رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی به تصویب رسید

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶