اخبار / دانشگاهی / کاهش ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی / رشته‌ها ادغام شدند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رشته‌ها ادغام شدند

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در پی کاهش ظرفیت پذیرش خواستار افزایش ظرفیت دانشجو برای موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید شد.

علی  آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص ظرفیت های دانشجویی دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید گفت: سازمان سنجش آموزش کشور هنوز ظرفیت موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دانشجو و ادغام برخی از رشته‌ها، دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی خواستار افزایش تعداد ظرفیت دانشجو هستیم که هنوز پاسخی داده نشده است.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به ادغام برخی رشته ها افزود: یکی از برنامه هایی که اجرا شده ادغام برخی از رشته ها است به عنوان مثال، برای رشته مکانیک و هریک از گرایش های آن ۶۰ دانشجو به دانشگاه غیرانتفاعی معرفی می شد و اگر رشته مکانیک ۵ گرایش داشت در مجموع ۳۰۰ دانشجو معرفی می شد، اما بعد از ادغام فقط ۶۰ دانشجو برای رشته مکانیک معرفی می شود که این به ضرر دانشگاه های غیرانتفاعی است.

وی یادآورشد: بنابراین درخواست افزایش ظرفیت خود را ارایه داده ایم ولی هنوز به ما پاسخی داده نشده است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های 
مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵