اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / چهاردهمین مسابقات منطقه‌ای برنامه نویسی اول دی برگزار می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

چهاردهمین مسابقات منطقه‌ای برنامه نویسی اول دی برگزار می شود

چهاردهمین دوره مسابقات منطقه‌ای برنامه نویسی ای سی ام در غرب آسیا به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف اول دی ماه 1391 برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، در این مسابقات 90 تیم سه نفره از بهترین برنامه نویسان دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کشور شرکت خواهند کرد، دو یا سه تیم برتر این مسابقات به سی و هفتمین مسابقه جهانی برنامه نویسی ای سی ام که در دانشگاه سنت پیترزبورگ روسیه برگزار می شود راه خواهند یافت.
 
برای تعیین حدود یکصد و بیست تیمی که به مسابقه جهانی راه می یابند که برخی آن را المپیک برنامه نویسان هم می نامند  بیش از بیست هزار تیم دانشجویی از حدود یکهزار و هشتصد دانشگاه از هشتاد کشور جهان در طول چهار ماه با هم رقابت خواهند کرد که مسابقه دانشگاه یکی از آنها است. دانشگاه شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقا و توان نخبگان برنامه نویس کشور ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد می توانند به سایت رسمی مسابقه به آدرس http://icps.sharif.edu مراجعه کنند.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱