اخبار / دانشگاهی / پیشنهاد افزایش مبلغ وام ویژه دکتری تا ۸۰۰ هزار تومان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پیشنهاد افزایش مبلغ وام ویژه دکتری تا ۸۰۰ هزار تومان

<>رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: پیشنهاد افزایش مبلغ وام را از ۷۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان مطرح کرده ایم و همچنین زمان تنفس و سودش را مطابق پیشنهاد دانشجویان دکتری دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کمپین مطالبات دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری وزارت علوم با مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دیدار کردند.

<>یزدان مهر در این دیدار گفت: دولت نیز محدودیت هایی دارد، سازمان برنامه و بودجه در مجموع ۸ میلیارد تومان وام دکتری به دانشجویان اختصاص داده بود که هنوز ۴۰ درصد اعتبار کلی آن پرداخت نشده است.

<>پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان وام ویژه دکتری

<>رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: با این وضعیت، بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به دانشجویان دکتری وام پرداخت کرده ایم و وام ضروری را هم به ۹ هزار نفر به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان توانستیم، پرداخت کنیم.

<>پرداخت  ۴۵ میلیارد تومان وام شهریه

<>رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: تا امروز ۴۵ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان پرداخت شده ولی متاسفانه به دلیل اینکه تخصیص صفر بوده، اگر توسعه منابعی صورت نمی گرفت، پرداخت وام هم منتفی می شد که با تدبیر و مدیریت وضع موجود توانستیم هم شرایط را تسهیل کرده و هم خدمت رسانی را انجام دهیم.

<>پیشنهاد افزایش مبلغ وام ویژه دکتری از ۷۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان

<>رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت:در جلسات وزارت علوم نیز تصویب شده که مشکلات وام با بانک را حل کنیم که پیشنهاد افزایش مبلغ وام را از ۷۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان مطرح کرده ایم و همچنین زمان تنفس و سودش را مطابق پیشنهاد دانشجویان دکتری دنبال خواهیم کرد.

<>یزدان مهر افزود: توقع ما از دانشجویان دکتری این است که با درک شرایط کمک کرده و اصل را بر این قرار دهیم که جدیدالورودها به سمت بانک تمایل پیدا کنند چون شرایط بانک نیز بهتر است. همچنین در مذاکرات بعدی بانک را متقاعد کنیم ضامن بازنشسته را بپذیرد.

<>وی ادامه داد: متاسفانه فرهنگی نهادینه شده، که بانک وام را پس می گیرد ولی صندوق نه، ما به جد پیگیر اقساط دانشجویان خواهیم بود. بهتر است اگر مواردی بود که به دلایل خاص مثلا ضامن بازنشسته نمی تواند از بانک وام بگیرد به سمت صندوق هدایت شده ولی بقیه دانشجویان در شرایط یکسان وام بانک را درخواست کنند.

<>پیگیری پذیرش ضامن بازنشسته توسط بانک

<>وی افزود: همچنین مذاکرات با بانک برای قبول ضامن بازنشسته را نیز در اولویت قرار خواهیم داد. موارد بیان شده تا امروز را  ارسال کرده ایم و موارد دیگر را نیز پیگیری خواهیم کرد، نماینده دانشجویان دکتری نیز می تواند در جلسه با بانک حضور یابد و مشکلات را مطرح کند.

<>یکی از نمایندگان کمپین مطالبات دانشجویان و فارغ التحصیلان گفت: متاسفانه بانک بدهی ۶ ماهه ثبت کرده ولی پرداخت ۳ ماهه صورت گرفته است که باید پیگیری شود. وام ضروری بسته شده و ورودی های جدید برخی دانشگاه‌ها بالاجبار به سمت بانک سوق داده شده اند، در حالیکه ضامن را به محضر برده و سند تعهد محضری را آورده بودند.

<>وی ادامه داد: قرار بر تحمیل نبود، این ۶ هزار نفر هم بدون تحمیل به بانک مراجعه کردند. پس اگر شرایط وام بانک منطقی و متناسب با شرایط دانشجویان شود، برای آنها هم تفاوتی ندارد.

<>بازشدن مجدد سامانه ثبت وام ضروری دکتری تا آخر سال

<>یزدان مهر افزود: از اول تا بیستم هر ماه مهلت ثبت نام دانشجویان برای وام دکتری در نظر گرفته شده، ولی براساس تقویم، اکنون نوبت ثبت نام وام ضروری نیست، اما برنامه ریزی شده، تا آخر سال یکبار دیگر سامانه باز  شود، تا دانشجویانی که نتوانستند وام ضروری ۳ میلیون تومانی را دریافت کنند، بتوانند ثبت نام کنند.

<>وام ضروری لغو نشده است

<>وی ادامه داد: اینکه وام ضروری لغو شده، درست نیست، مصوبه هیات امنا دراین خصوص وجود دارد که پابرجا بوده و این روند ادامه خواهد یافت. امسال ۹ هزار نفر وام دریافت کردند سال بعد این تعداد کمتر شده و فشار کمتر خواهد بود.

<>یزدان مهر افزود: در رابطه با پژوهانه نیز پیشنهاداتی تدوین شده و برای بودجه سال ۹۷ به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶