اخبار / دانشگاهی / پژوهشکده حقوق قزوین به زودی راه‌اندازی می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پژوهشکده حقوق قزوین به زودی راه‌اندازی می‌شود

مسئول بسیج حقوقدانان استان قزوین گفت: طرح راه‌اندازی پژوهشکده حقوق در قزوین به تصویب رسیده و تجهیز و راه‌اندازی علمی و اجرایی آن در حال پیگیری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی بهرامیان امروز در سومین همایش بسیج حقوقدانان استان قزوین که با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 180 نفر عضو سازمان بسیجی حقوقدانان استان هستند که در سال‌‌های گذشته این تعداد 700 نفر بود.
وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج حقوقدانان افزود: بهره‌‌برداری از فضای مجازی، راه‌اندازی سایت سازمان بسیج حقوقدانان استان و به‌روز رسانی آن در موضوعات حقوقی، علمی و بصیرتی، ایجاد و کیفی‌سازی 21 انجمن علمی و معرفتی در قالب حلقه صالحین در سطح استان از جمله فعالیت‌های بسیج حقوقدانان استان بوده است.
مسئول بسیج حقوقدانان استان قزوین تصریح کرد: برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، صدور بیانیه و اعلام مواضع بسیج حقوقدانان در مناسبت‌های مختلف و برپایی اردوهای خانوادگی زیارتی از دیگر کارهای انجام شده در این سازمان به شمار می‌رود.
بهرامیان اضافه کرد: در یک سال گذشته با ارائه سه هزار و 100 مورد مشاوره حقوقی، با تشکیل انجمن مردم نهاد حمایت از حقوق خانواده و زنان و کودکان بی‌سرپرست، ایجاد پنج دفتر شامل کانون بویین زهرا، کانون خواهران، قضات، وکلا و مشاوران، مجمع حقوقدانان بسیجی و شورای عالی بسیج حقوقدانان با راه‌اندازی اتاق فکر جلسات متعددی در موضوعات کاربردی، علمی و معرفتی و بصیرتی برگزار شده است.
این مسئول با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده حقوق در قزوین بیان کرد: طرح راه‌اندازی پژوهشکده حقوق در قزوین به تصویب رسیده و تجهیز و راه‌اندازی علمی و اجرایی آن در حال پیگیری است.
مسئول بسیج حقوقدانان استان قزوین ابراز کرد: تشکیل هیئت تخصصی تحریریه نشریه حقوقی سازمانی مرکب از استادان حوزه و دانشگاه برای تولید فکر با استفاده از قضات و وکلا و حقوقدانان، راه‌اندازی دفتر تربیت و تعالی سازمان برای برگزاری دوره‌های علمی، معرفتی و بصیرتی و ایجاد کارگاه‌های تخصصی ویژه بانوان از فعالیت‌ها سازمان حقوقدانان بسیجی استان است.
بهرامیان با بیان دغدغه‌های کانون بسیجیان حقوقدان استان عنوان کرد: توجه به گفتمان رهبری در سبک زندگی اسلامی، کاربردی کردن حوزه‌های حقوقی، لزوم مقابله با فساد و کمک به افزایش امنیت، کارآمد کردن قوانین، توجه به شاخصه‌های استانی در خدمت‌رسانی، توجه به توازن اندیشه‌ورزی از نگرانی‌های بسیجیان است که باید به آنها توجه شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲