اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در قم تأسیس شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در قم تأسیس شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه سلفچگان قم تاسیس شود. به گزارش خبرگزاری مهر، احمد امیرآبادی در نشست مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های بسیار بزرگی انجام داده است که اگر دانشگاه آزاد نبود یقینا این سیل عظیم مشتاقان تحصیل به خارج از کشور کوچ می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی خدمات فراوانی ارایه داده است گفت: شما تصور کنید اگر این همه دانشجویی که از اول انقلاب در دانشگاه آزاد درس خوانده به دامن فرهنگ غرب کوچ می‌کرد، امروزه با یک بحران عظیم فرهنگی مواجه بودیم.

نباید خدمات دانشگاه آزاد اسلامی را تحقیر کرد

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه پیشنهاد تاسیس پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم در منطقه سلفچگان را مطرح و ادامه داد: منطقه سلفچگان دارای وجهه بین المللی است و این پردیس در مقطع دکتری باید برای جذب دانشجو اقدام کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط کنونی که ابرقدرتها نسبت به ایران تحریم‌هایی را قائل شده‌اند می‌تواند به عنوان بخش خصوصی خوب عمل کرده و علاوه بر خود به دولت هم کمک کند.

امیرآبادی گفت: اکنون یک اتفاق و رخداد در قم سریعا به صدر اخبار جهان راه پیدا خواهد کرد لذا باید تصمیم گیری برای قم در حد و اندازه‌های جهان اسلام باشد.

وی ادامه داد: قم دارای جایگاه خاصی است، لذا در مجلس هم با تشکیل فراکسیون کریمه اهلبیت سعی کردیم قم را در سطح ملی و بین المللی ببینیم.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد دانشگاه آزاد اسلامی باید باز تعریفی از خود به جامعه ارائه دهد که در صورت انجام آن ظرفیت‌هایی برای خود ایجاد کرده است.

توسعه فرهنگی در اولویت کاری دانشگاه‌ها باشد
وی ادامه داد: حمایت دولت‌های مختلف از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی فراز و فرود داشته است که در این شرایط باید به دنبال راهکارهای قانونی جهت حمایت باشیم.

امیرآبادی با تأکید براینکه باید توسعه فرهنگی در اولویت کارهای دانشگاهی باشد، گفت: پیشنهاد می‌شود در شرایط کنونی به موضوعات فرهنگی توجه جدی گردد و کمیت بدون کیفیت دنبال نگردد.

وی با بیان اینکه ارزشها و نکات مثبت دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به آسیب‌هایش بسیار بیشتر است، گفت: عده‌ای از منتقدین می‌گویند در شهرهای کوچک که دارای خرده فرهنگ‌های محلی بودند با هجوم دانشجویان از شهرهای بزرگ و با گرایش‌های خاص باعث بروز مشکلات شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اگر بر نحوه تحصیل فرزندان ایرانی در خارج از کشور دقت کنیم اذعان خواهیم کرد که این مشکلات داخلی با آن چیزی که در خارج از کشور برای دانشجویان محصل ایرانی اتفاق می افتد قابل مقایسه نیست

امیرآبادی با بیان اینکه نباید خدمات نهادهای مختلف برآمده از انقلاب اسلامی را ناچیز شمرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خدماتی بسیار ارزشمند برای نظام انجام داده است.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱