اخبار / دانشگاهی / پذیرش غیرحضوری دکتری دانشگاه پیام‌نور تا 18 شهریور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش غیرحضوری دکتری دانشگاه پیام‌نور تا 18 شهریور

دانشجویان پذیرفته شده دوره دکتری می‌توانند برای پذیرش غیرحضوری تا روز یکشنبه 18 شهریور به سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.
<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشجویان پذیرفته شده دوره دکتری می‌توانند برای پذیرش غیرحضوری تا روز یکشنبه 18 شهریور به سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.

<>دانشجویان می‌توانند از طریق مسیر آموزش، دانشجو، پذیرش غیر حضوری و پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدید الورود پروفایل خود را ایجاد و کامل کنند.

<>داوطلبان برای تکمیل پذیر حضور باید فایل مدارک خود را در سامانه گلستان بارگذاری کنند.

<>دانشجویان پس از تکمیل مراحل پذیرش غیرحضوری، می‌توانند به مراکز قبولی مراجعه حضوری داشته باشند و تشکیل پرونده دهند. پس از پذیرش نهایی در مرکز و پرداخت شهریه ثابت نسبت به ثبت نام و انتخاب واحد اقدام کنند.

<>

<>تغییر گرایش در دوره دکتری امکان‌پذیر نیست

<>تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نیست و بررسی این امور نیز به عهده سازمان سنجش نیست لذا درخواست‌های داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

<>مطابق ضوابط پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۷ در صورت عدم ثبت‌نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال ۱۳۹۸ نخواهند بود.

<>

<>زمان تحصیل در دوره دکتری

<>مدت تحصیل در دوره دکتری تخصصی، حداقل شش نیمسال و حداکثر هشت نیمسال تحصیلی است.

<>در صورتی که دانشجو در مدت مقرر دانش‌آموخته نشود، دانشگاه و مؤسسه آموزشی اختیار دارد به پیشنهاد استاد راهنما، مدت تحصیل را حداکثر تا دو نیمسال افزایش دهد. برای دانشجویان مشمول آموزش رایگان، تحصیل در نیمسال اول کماکان به‌صورت رایگان، اما در نیمسال دوم منوط به پرداخت هزینه ثابت است که طبق تعرفه هیأت امنا تعیین و طبق شیوه‌نامه مصوب مؤسسه یا دانشگاه دریافت می‌شود.

<>چنانچه دانشجو در این مدت دانش‌آموخته نشود، پرونده وی برای تصمیم‌گیری درباره ادامه تحصیل به کمیسیون موارد خاص مؤسسه ارجاع می‌شود.

<>

<>تعداد واحدهای دوره دکتری

<>تعداد واحدهای درسی دوره دکتری تخصصی 36 واحد است که از این تعداد، 12 تا 18 واحد آموزشی و 18 تا 24 واحد پژوهشی است که در برنامه درسی هر رشته لحاظ می‌شود.

<>دانشجو در هر نیمسال تحصیلی باید حداقل 6 و حداکثر 10 واحد درسی انتخاب کند.

<>حداقل نمره قبولی در هر درس 14 از 20 و میانگین کل قابل‌ قبول پس از گذراندن تمام واحدهای آموزشی 16 از 20 است.

<>چنانچه میانگین کل نمرات دانشجو پس از گذراندن تمام واحدهای آموزشی کمتر از 16 باشد؛ دانشجو موظف است با نظر استاد راهنما و تأیید گروه، فقط در نیمسال تحصیلی دروسی را برای ترمیم میانگین کل دریافت کند و با موفقیت بگذراند و در غیر این‌صورت از ادامه تحصیل محروم می‌شود.

<>ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو در هر درس، از سوی مدرس یا مدرسان آن درس و بر اساس حضور و فعالیت در کلاس، انجام تکالیف و نتایج آزمون کتبی مرحله‌ای و پایانی برای دروس نظری و نظری-علمی در هر نیمسال تحصیلی صورت می‌پذیرد و با مبنای عددی از صفر تا 20 تعیین می‌شود.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع پیام نور و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷