اخبار / دانشگاهی / پذیرش دانشجوی پولی به دانشگاه های سطح یک واگذار می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش دانشجوی پولی به دانشگاه های سطح یک واگذار می شود

<>رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در صورت تصویب وزارت علوم دانشگاه های سطح یک می توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی شهریه پرداز پذیرش کنند.

<>جبارعلی ذاکری درگفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت طرح وزارت علوم برای واگذاری هرچه بیشتر امور دانشگاه‌های سطح یک به خود این دانشگاه‌ها، گفت: هنوز این طرح نهایی نشده، البته اگر هم نهایی شود، به مصوبه مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز دارد.

<>وی ادامه داد: پیشنهاد اولیه این طرح درحال تدوین است و از طریق معاونت آموزشی وزارت علوم اعلام خواهد شد.  

<>رئیس دانشگاه علم و صنعت در توضیح طرح سپردن امور دانشگاه های سطح یک به خود دانشگاه ها، افزود: براساس این طرح دانشگاه های سطح یک می توانند و این اختیار را خواهند داشت، رشته گرایش های جدید ایجاد کرده و آن را توسعه دهند و برای خود ظرفیت تعریف کنند، بدون اینکه نیازی به تصویب وزارت علوم داشته باشند.

<>وی ادامه داد: همچنین در این طرح درباره دانشجویان شهریه پرداز، پیشنهاد شده است، دانشگاه ها مجوز داشته باشند که خود این دانشجویان را پذیرش کنند.

<>ذاکری تاکید کرد: درصورت تصویب این طرح و طی مراحل قانونی، دانشگاه‌های سطح یک مجاز خواهند بود در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی شهریه پرداز پذیرش کنند.

<>به گزارش مهر، حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز پیش از این در خصوص برنامه وزارت علوم برای سپردن هرچه بیشتر امور دانشگاه‌های سطح یک به خود این دانشگاه‌ها عنوان کرده بود، اگر این موضوع در وزارت علوم نهادینه شود و در صورت موافقت معاونت آموزشی وزارت متبوع، دانشگاه می‌تواند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در پردیس‌ دانشجو بپذیرد.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷