اخبار / دانشگاهی / پذیرش دانشجوی ارشد رشته ارتباطات و دیپلماسی فرهنگی در دانشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش دانشجوی ارشد رشته ارتباطات و دیپلماسی فرهنگی در دانشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامی

مراسم افتتاحیه دانشگاه علمی کاربردی سازمان فرهنگ و ارتباطات با حضور رییس و مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قائم مقام سازمان، رییس دانشگاه و جمعی از استادان و دانشجویان برگزار شد.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بخش اول این جلسه محمودرضا زین‌الدین رییس دانشگاه علمی کاربردی سازمان فرهنگ و ارتباطات ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) و خیر مقدم به مسئولین و اساتید و دانشجویان حاضر در این جلسه، گفت: از زحمات تمامی کسانی که در افتتاح و اداره این دانشگاه همکاری کردند تشکر می‌کنم که توانستیم دانشگاهی با رشته‌های فرهنگی تاسیس کنیم، امیدواریم با تلاش مسئولین و اساتید رشته‌های فرهنگی در این دانشگاه گسترش یابد.
در ادامه «زین الدین» گزارشی از عملکرد دانشگاه ارائه کرد که شامل گزارش مالی، آموزشی دانشگاه بود.
دکتر محمدرضا دهشیری معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به هدف تشکیل این دانشگاه، گفت: هدف از تشکیل این دانشگاه ارتقای سطح دانشجویان و کارمندان در رشته‌های فرهنگی بود که خوشبختانه موفق شدیم در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو داشته باشیم و به زودی در مقاطع کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات و دیپلماسی فرهنگی و دکتری پژوهشی نیز پذیرش دانشجو دارد.
وی ادامه داد: این پیشرفت‌ نشان دهنده این است که سازمان تلاش داشته تا کیفیت آموزشی بالا باشد، از این رو گرامی می‌داریم تلاش تمامی همکاران را برای پیشرفت این دانشگاه و ارتقای سطح دانشجو در رشته‌های فرهنگی که یکی از نیازهای اصلی کشور نشان دادن فرهنگ کشور به دست متخصصان فرهنگی است.
در ادامه جلسه دکتر محمد باقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تشکر از حضور دانشجویان و اساتید در جلسه، گفت: جلسه حاضر به بهانه آغاز سال تحصیلی و افتتاح رشته‌های فرهنگی در این دانشگاه است و در ابتدا تشکری از تمامی تلاشگران در زمینه فرهنگی و همه کسانی که باعث شدند این مرکز راه‌اندازی شود، داریم.
وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دادن اعتماد به نفس به مردم ایران بود. ما معلمان و دانشجویان یاد گرفتیم که با شاخص حرف بزنیم و این سرمایه فوق‌العاده بزرگی است.
خرم شاد با اشاره به قبل از انقلاب و پیشرفت بعد از انقلاب، تصریح کرد: پیشرفت بعد از انقلاب همان خودباوری بود که امام(ره) به جوانان ایران یاد داد. به عنوان نسلی که این واقعیت را از نزدیک لمس کرده می‌توانم بگویم همان اعتماد به نفس بود که جوانان بعد از انقلاب به تمامی شهرها و روستاهای کشور پخش شدند و با شعار ساختن ایران پیشرفتهای خوبی برای کشور به یادگار گذاشتند.
وی افزود: کشور مسیر درست را شناخت و امروز که با هم صحبت می‌کنیم چهار میلیون دانشجو داریم و این اتفاق تصادفی نیست.
خرمشاد با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه‌های علمی کاربردی، گفت: هدف از راه‌اندازی دانشگاه علم کاربردی رشته‌های ملموس است. علمی کاربردی باید رشته‌هایی را آموزش دهد که در طول مدتی خروجی داشته باشد و وقتی نیاز برآورده شد رشته‌ای جدیدتر متناسب با نیاز می‌آورد.
وی افزود: یکی از نیازهای کشور فرهنگ است زمانی بود که در کشور به دنبال متخصص فرهنگی بودیم، یعنی کسی که رشته فرهنگی تخصص داشته باشد، اما خدا را شکر بر حسب نیاز این رشته تا مقاطع دکتری دانشجو پذیرفته است و پیشرفت خوبی در این رشته داشته‌ایم. دانشگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات رشته تخصصی امور فرهنگی با گرایش دیپلماسی فرهنگی را برای اولین بار راه‌اندازی کرد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات در پایان گفت: به هر حال تلاش زیادی در زمینه آوردن رشته فرهنگی شده است و این رشته یک سرمایه گذاری است برای آینده و قطعا نتیجه بخش است و امید دارم مرکز آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات در زمینه فرهنگ دانشجویان و متخصصان فرهنگی مناسبی را به جامعه تحویل دهد.
شایان ذکر است است این مراسم با صدا در آوردن زنگ آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه توسط رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات به پایان رسید.

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲