اخبار / دانشگاهی / پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌های دستگاه های اجرایی متوقف می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌های دستگاه های اجرایی متوقف می‌شود

معاون آموزش وزارت علوم گفت: پژوهشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی براساس بخشنامه رئیس جمهور از سال آینده نمی توانند دانشجو پذیرش کنند.
<>مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براساس بخشنامه رئیس جمهور علاوه بر مراکز علمی و کاربردی وابسته مراکز اجرایی، پژوهشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی نیز از سال آینده نمی توانند دانشجو پذیرش کنند.

<>وی ادامه  داد: پذیرش دانشجو دراین پژوهشگاه ها مانند مراکز علمی کاربردی وابسته به مراکز اجرایی متوقف خواهد شد قطعا این بخشنامه اجرا خواهد شد و ما نیز مصمم هستیم تا اجرایی شود و به پژوهشگاه ها و دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به دولت نیز ابلاغ خواهیم کرد.

<>معاون آموزشی وزارت علوم افزود: وزارت علوم نیز مصمم است تا این کار صورت گیرد، و امیدواریم، دستگاه‌های اجرایی از پتانسیل دانشگاه‌ها استفاده کنند تا اینکه خودشان مستقل تشکیلات جدید رقم زده و دانشگاه و یا پژوهشگاه راه اندازی کنند.

به گزارش مهر، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر رئیس جمهور به وزرای علوم و بهداشت، بر حسب تصمیم جدید دولت، مراکز علمی- کاربردی و پژوهشگاه های وابسته به دستگاه‌های دولتی، باید حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعطیل یا با رعایت ضوابط به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار شوند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه علمی کاربردی
 و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶