اخبار / دانشگاه پیام نور / پذيرش دانشجو در شعبه گرمسار دانشگاه اميركبير به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذيرش دانشجو در شعبه گرمسار دانشگاه اميركبير

رئيس دانشگاه سمنان از پذيرش دانشجو در شعبه گرمسار دانشگاه امير كبير از مهر ماه امسال خبر داد.
علي خيرالدين امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به جمعيت 612 هزار نفري سمنان و همجواري آن با هفت استان بزرگ كشور اظهار داشت: امنيت يكي از شاخصه‌هاي مهم رتبه‌بندي دانشگاه‌هاست.
وي افزود: خوشبختانه استان سمنان در اين زمينه پس از يزد در رتبه دوم كشور قرار دارد و اين در توسعه استان مفيد خواهد بود.
رئيس دانشگاه سمنان همچنين با بيان اينكه اولويت ايجاد گروه در آموزش عالي متمركز بر امور فني و مهندسي است، رشته‌هاي جديد اولويت‌دار را نيز نانوفناوري، بيوفناوري،‌ فناوري اطلاعات، انرژيهاي خورشيدي و باد اعلام كرد.

* پذيرش دانشجو در شعبه دانشگاه اميركبير
رئيس دانشگاه سمنان با بيان اينكه جمعيت استان سمنان بايد تا سال 1404 بيش از يك ميليون نفر افزايش يابد و به رقم بالاي يك ميليون و 600 هزار نفر برسد، افزود: رقباي زيادي در آموزش عالي در استان سمنان وجود دارند.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه دانشگاه اميركبير از مهر ماه امسال در گرمسار دانشجو مي‌پذيرد، اين به نوعي براي برخي از دانشگاه‌هاي قديمي‌تر تهديد محسوب مي‌شود اما بايد اين تهديدها را به فرصت تبديل كرد.
خيرالدين ادامه داد: دانشجويان زيادي كه در استان سمنان پذيرش مي‌شوند، مشكلاتي را ايجاد مي‌كنند و مشكلات عمده فرهنگي اين اقدام در سند توسعه آموزش عالي استان سمنان بررسي شده است.

* سمنان 3 برابر متوسط سرانه كشور دانشجو دارد
رئيس دانشگاه سمنان همچنين اظهار داشت: سمنان از نظر كمي در كشور در رتبه 21 گروه علوم انساني، رتبه 12 فني و مهندسي، رتبه 11 علوم پايه، رتبه 13 كشاورزي و دامپزشكي و رتبه 15 هنر قرار دارد.
وي افزود: استان سمنان 2.5 درصد كل دانشجويان كشور را در خود جاي داده است و مجموع دانشجويان اين استان بالغ بر 82 هزار و 182 نفر است اما با توجه به جمعيت كم اين استان، سمنان سه برابر متوسط سرانه كشور دانشجو دارد.
خيرالدين افزود: 54 واحد آموزش عالي در اين استان فعاليت مي‌كنند كه دانشگاه جامع علمي كاربردي با 11 مركز، دانشگاه‌هاي غيردولتي و غيرانتفاعي با 11 مركز و دانشگاه آزاد اسلامي و سما با 10 مركز داراي بيشترين فراواني‌ها هستند.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰