اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / وقف اموال دانشگاه آزاد بزرگترین وقف در تاریخ است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

وقف اموال دانشگاه آزاد بزرگترین وقف در تاریخ است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وقف اموال و دارائیهای دانشگاه پس از استعلام از نظر فقهی مقام معظم رهبری و پیگیریهای هیئت موسس دانشگاه بزرگ ترین وقف در طول تاریخ به شمار می آید. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وقف اموال و دارائیهای دانشگاه پس از استعلام از نظر فقهی مقام معظم رهبری و پیگیریهای هیئت موسس دانشگاه بزرگ ترین وقف در طول تاریخ به شمار می آید. به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عبدالله جاسبی پیش از ظهر چهارشنبه در پیامی به همایش ملی نقش کرسی های نظریه پردازی در توسعه علمی کشور در گرگان افزود: وقف اموال و دارایی های از اقدامات تاثیر گذار دانشگاه آزاد اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است. وی اظهار داشت: راه اندازی کرسی‌های نظریه پردازی باعث می‌شود که در فضای دانشگاهی، گروه‌های مختلف نقد و نظرات حرف‌های خود را بیان کنند و این حرف‌ها از سوی دانشجویان و استادان شنیده شده و سپس مخاطب تصمیم مناسبی نسبت به آنچه که مورد بحث قرار گرفته بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با برپایی کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی، مخاطب می‌تواند با شنیدن گفته‌های دیگران نسبت به یک موضوع چالش برانگیز به حقیقت دست یابد، البته برپایی این کرسی‌ها نیازمند سعه صدر و آمادگی برای شنیدن سخن مخالف است، زیرا در این زمینه، گروه‌های موافق و مخالف یک موضوع، نظرات خود را ایراد کرده و تصمیم گیری را به عهده مخاطب می‌گذارند در این صورت فضای تفکر و تعامل بر فضای دانشگاه ها حاکم خواهد شد.   رئیس دانشگاه آزاد کشور تاکید کرد: با تشکیل دبیرخانه دائمی حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی واحدهای دانشگاه ملزم به برگزاری کرسیهای نظریه پردازی شده تا فرهنگ آزاد اندیشی و تولید علم در دانشگاهها نهادینه شود.   جاسبی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال 1361 با حمایت ماندگار و موثر حضرت امام خمینی (ره) پای به عرصه فعالیت نهاد و امروز پس از 28 سال فعالیت، دارای سه میلیون فارغ‌التحصیل و بیش از یک میلیون و 500 هزار دانشجو است.   در بخش دیگری از پیام رئیس دانشگاه آزاد کشور آمده است: 30 هزار عضو هیئت علمی، 31 هزار پرسنل، 600 مدرسه با حدود 60 هزار دانش آموز، 114 آموزشکده سما، 10 مجتمع بیمارستانی، 50 مرکز رشد و فن آوری و 357 واحد دانشگاهی و مرکز آموزشی کانون امیدی برای جوانان مشتاق بـه تحصیلات عالی در سراسر میهن اسلامی محسوب می‌شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹