اخبار / کارشناسی ارشد / وضعیت سهمیه کنکور متاهلین در سازمان سنجش به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

وضعیت سهمیه کنکور متاهلین در سازمان سنجش

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مصوبه اختصاص 20 درصد سهمیه برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد تا کنون به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ هم برای اجرا نیاز به تدوین دستورالعمل و آیین نامه اجرایی دارد.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مصوبه اختصاص 20 درصد سهمیه برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد تا کنون به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ هم برای اجرا نیاز به تدوین دستورالعمل و آیین نامه اجرایی دارد. حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه دولت برای اختصاص سهمیه 20 درصدی به متاهلین در کنکور کارشناسی ارشد امسال اجرایی می شود یا خیر گفت: این مصوبه برای اجرا باید دستورالعمل و آئین نامه اجرایی داشته باشد که در کمیته ای متشکل از مسئولین وزارت علوم و سازمان سنجش بررسی می شود. معاون سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بیان اینکه در کنکور کارشناسی ارشد 770 هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: تعداد افراد ثبت نام کننده در کنکور کارشناسی ارشد 89 نسبت به سال گذشته 100 هزار نفر افزایش داشته است. وی اضافه کرد: آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1389 در روزهای 28 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و زمان و نحوه توزیع کارت آزمون در اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. به گزارش مهر، براساس مصوبه دولت برای تسهیل ازدواج جوانان 20 درصد سهمیه کنکور کارشناسی ارشد به متاهلین اختصاص خواهد یافت. این مصوبه بر اساس اعلام دولت از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای ذیربط ابلاغ شده است. این خبر برای اولین بار 30 آبان ماه از سوی مهرداد بذرپاش معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان اعلام شد. وی در در جشنواره زوج خوشبخت ایرانی از اعطاء 20 درصد سهمیه در کنکور برای زوج های جوان دانشجو که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارند خبر داد. این اظهار نظر کارشناسان و مسئولان مخالف را به واکنش واداشت. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اظهارات رئیس سازمان ملی جوانان درباره اختصاص سهمیه 20 درصدی به زوجهای دانشجو به مهر گفت: تعیین سهمیه برای قشری خاص در کنکور سراسری وظیفه دولت نیست و حتما مصوبه مجلس را می خواهد. از سوی دیگر کامران دانشجو وزیر علوم با تاکید بر اینکه این مصوبه تشویق مناسبی برای ازدواج جوانان محسوب می شود در پاسخ به این سئوال مهر که ممکن است سوء استفاده هایی را نیز در پی داشته باشد گفت: تمامی این موارد در آیین نامه اجرایی مشخص خواهد شد. وزیر علوم تاکید کرد: این مصوبه دولت به هیچ عنوان حقی از داوطلبی تضییع نخواهد کرد. بحث مهم در این مصوبه دولت تشویق افراد شایسته علمی به ازدواج است. کامران دانشجو تاکید کرد که این مصوبه کاملا با کار کارشناسی نهایی شده است.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۸۸