اخبار / علمی، پژوهشی / وحدت حوزه و دانشگاه به معنی یکی شدن آنها نیست به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

وحدت حوزه و دانشگاه به معنی یکی شدن آنها نیست

قم - خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی حوزه های عملیه بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: وحدت این 2 نهاد به معنی یکی شدن آنها نیست. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی عماد قبل از ظهر یکشنبه در نشستی خبری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، یادآورشد: ادغام و یکی شدن منظور هیچ منادی وحدت این 2 نهاد علمی، نبوده و نیست.

وی تصریح کرد: منظور از وحدت این 2 نهاد، وحدت در عملکرد، مسائل راهبردی، برنامه ریزی و هم سویی حداکثری است.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه با تاکید بر این که ما بنا نداریم به سوی یکی شدن حوزه و دانشگاه برویم، اظهار داشت: این دو نهاد باید در چند چیز با یکدیگر به وحدت نظر برسند؛ هر دو باید سهم خود را در نقشه جامع علمی و سند چشم انداز کشور داشته باشند و همان طور که در حوزه تامین نیازها نقش دارند باید در بخش شناسایی نیازها نیز با یکدیگر هم فکری کنند.

وی افزود: باید بین این 2 نهاد یک هماهنگی همه جانبه در حوزه دانش و تربیت نیروی انسانی ایجاد شود و این یک انتظار ملی است.

حجت الاسلام عماد با اشاره به این که هیچ دانش و هیچ حوزه دانشی جدا و بی نیاز از دانش و حوزه دانشی دیگر نیست، یادآور شد: فعالان 2 نهاد حوزه و دانشگاه هم باید به این باور برسند.

وی با بیان این که در حال حاضر در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه وضعیت خوبی وجود ندارد، بیان داشت: باید یک آسیب شناسی در خصوص ارتباط بین آنها انجام شود.

عماد در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه‌های هفته پژوهش معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: در بخش ساماندهی نشریات اعطای مجوز و رتبه به چند نشریه و اغاز به کار خانه نشریات، بازدید از مراکز پژوهشی، موسسه‌ها آموزشی و مدارس عملیه فعال، نشست مدیران و معاونین پژوهشی مراکز پژوهشی و نشست مدیریان مدارس علمیه و مراکز پژوهشی و ... بخشی از این برنامه است که تعدادی از آنها انجام شده و برخی در حال برگزاری است.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰