اخبار / دانشگاه علوم پزشکی / واژه گزینی 40 هزار لغت علمی از سوی فرهنگستان زبان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

واژه گزینی 40 هزار لغت علمی از سوی فرهنگستان زبان

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه در این فرهنگستان 70 گروه تخصصی فعال است، گفت: تاکنون موفق به واژه گزینی 40 هزار لغت در حوزه های مختلف علمی شدیم. به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل در بیستمین دوره انتخاب کتابهای برتر دانشگاهی، انتشارات را از مهمترین اقدامات دانشگاه های مطرح دنیا دانست و افزود: دانشگاه تهران نیز برای ارتقای کیفی انتشارات باید برنامه دراز مدت داشته باشد تا کتابهای منتشر شده علاوه در دانشگاه های کشور در دانشگاه های سایر کشورها چون افغانستان تدریس شود. رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با اشاره به اقدامات فرهنگستان در زمینه واژه سازی در حوزه های علمی مختلف اظهار داشت: در حال حاضر در این فرهنگستان 70 گروه واژه گزینی علمی فعال است.
  وی با بیان اینکه سالانه 5 هزار واژه جدید تصویب می شود، خاطر نشان کرد: اولویت واژه گزینی این فرهنگستان، واژه های پرکاربرد در جامعه است از این رو این فرهنگستان طی 16 سال فعالیت خود توانست 40 هزار لغت را در رشته های مختلف علمی واژه گزینی کند.

تاریخ خبر یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰