اخبار / علمی، پژوهشی / همایش تجلیل از نخبگان جامعه المصطفی برگزار می‌شود- ترجمه قرآن در ژاپن به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

همایش تجلیل از نخبگان جامعه المصطفی برگزار می‌شود- ترجمه قرآن در ژاپن

قم - خبرگزاری مهر: برگزاری اولین همایش ممتازان و نخبگان جامعه المصطفی، مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در تایلند، همایش بزرگداشت شهیدان صدر و ترجمه قرآن کریم در ژاپن عناوین چند خبر کوتاه از جامعه المصطفی است. به گزارش خبرگزاری مهر، اولین همایش ممتازان و نخبگان جامعه المصطفی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، با حضور رئیس جامعه المصطفی، برگزار خواهد شد.

این همایش 31 فروردین،‌ در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود و طی آن از 500 تن از افراد برتر جامعه المصطفی در واحدهای سراسر کشور تجلیل خواهد شد.

مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در تایلند

به همت رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، مراسم شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س)، با حضور نماینده جامعه المصطفی، سفیر و رایزن فرهنگی ایران و ایرانیان مقیم در بانکوک برگزار شد.

در این مراسم، کارشناس فرهنگی رایزنی و مداح اهل بیت عصمت و طهارت به نوحه سرایی و روضه خوانی پرداختند که با سینه زنی دوستداران و سوگواران اهل بیت پیامبر اکرم(ص) همراه بود.

در ادامه حجت الاسلام خالق پور، نماینده جامعه المصطفی به سخنرانی پیرامون جایگاه حضرت فاطمه (س) و ویژه گی این ایام پرداخت.

وی حضرت فاطمه(س) را مظهر شخصیت کامل زن مسلمان و نمونه اعلای عصمت و طهارت و به عنوان الگویی برای زنان جهان معرفی کرد.

همایش بزرگداشت شهیدان صدر در جامعه المصطفی برگزار می‌شود

اداره فرهنگی معاونت فرهنگی - تربیتی مؤسسه آموزش عالی بنت ‌الهدی، به مناسبت فرارسیدن شهادت شهیدان صدر، ویژه برنامه این روز را در قالب همایشی برای طلاب برگزار می کند.

این مراسم با همکاری تشکل‌های فرهنگی مانند تشکل رائده‌الهدی، ویژه طلاب عرب‌زبان، تشکل وحدت، ویژه طلاب ترکیه و تشکل الکوثر، ویژه طلاب تایلند و با سخنرانی حجت الاسلام اعرافی، رئیس المصطفی برگزار خواهد شد.

اجرای تواشیح، پخش بروشور «دماء و مداد»، با موضوع سیرة علمی و عملی شهیدان صدر و اهدای جوایز فرهنگی، از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته‌شده است.

این برنامه پنجشنبه 24 فروردین ماه از ساعت 10 تا 12، در حسینیه مؤسسه برگزار خواهد شد.

نخستین ترجمه قرآن کریم بر مبنای کلام اهل بیت(ع) در ژاپن

نخستین ترجمه قرآن به زبان ژاپنی توسط جامعه المصطفی در حال انجام است.

نماینده المصطفی در کشور ژاپن در طی یکسال گذشته فرایند ترجمه و ویرایش آثاری چون نخستین ترجمه قرآن کریم بر مبنای کلام اهل بیت(ع، کتاب نهج البلاغه و ... را آغاز کرده است.

ترجمه مجموعه اصول کافی، یک دوره کامل از دروس فقه، کتاب درسهایی از عرفان اسلامی، کتاب نظام حقوق زن در اسلام اثر شهید مطهری و ... از دیگر آثاری است که آغاز شده و تا چند ماه آینده آماده طبع و نشر در المصطفی خواهد بود.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱