اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / هزینه‌های دانشگاه آزاد در یک‌سال اخیر 30 درصد افزایش یافته است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

هزینه‌های دانشگاه آزاد در یک‌سال اخیر 30 درصد افزایش یافته است

رئیس دانشگاه آزاد گفت: طی یک سال اخیر 25 تا 30 درصد برهزینه‌های دانشگاه اضافه شده است که با توجه به این هزینه‌ها متوسط افزایش شهریه‌ها 10 درصد است. خبرگزاری فارس: جاسبی:هزینه‌های دانشگاه آزاد در یک‌سال اخیر 30 درصد افزایش یافته است به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح دانشکده فنی و مهندسی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی دهه تلاش، سازندگی، پیشرفت و دهه رقابت با دانشگاه‌های معتبر جهان است.

وی افزود: با توجه به حذف یارانه‌ها طی یک سال اخیر 25 تا 30 درصد برهزینه‌های دانشگاه اضافه شده است که با توجه به این هزینه‌ها متوسط افزایش شهریه‌ها 10 درصد است که سیاست ما بر این شد که از محل صرف هزینه‌ها کم شود و با ایجاد درآمدزایی از طرق دیگر از جمله کلینیک‌های درمانی هزینه‌های جاری تأمین شود.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: افتخار ما این است که دانشگاه آزاد با چهار میلیون فارغ التحصیل، 400 واحد آموزشی در داخل و 5 واحد در خارج از کشور، هزاران آزمایشگاه، کلینیک ، 600 مدرسه و 3000 عضو هیئت علمی و ... بدون بودجه دولتی با این پتانسیل بالا به راه خود ادامه می دهد.

وی همچنین افزود: به پتانسیل بالای واحد ارومیه مبنی بر اضافه کردن رشته‌های دکترای حرفه‌ای در زمینه پزشکی باید توجه وی‍ژه‌ای صورت بگیرد.

جاسبی در ادامه گفت: افزایش واحد علوم و تحقیقات در سطح کشور باید در کارنامه دانشگاه آزاد بدرخشد و نباید دانشجویی از کشور برای تحصیلات خارج شود و به کشورهایی که از لحاظ آموزشی پایین‌تر از سطح آموزشی دانشگاه‌های ایران هستند، برود و براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد افزایش تحصیلات تکمیلی را اتخاذ کرده است.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۰