اخبار / تحصیلات تکمیلی / هاشمي رفسنجاني: تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها را نبايد سياسي كرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

هاشمي رفسنجاني: تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها را نبايد سياسي كرد

خبرگزاري فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها گفت كه در خصوص مسائل مربوط به حوزه اسلام و مقولات انساني نبايد سياسي‌كاري كرد، بلكه بايد موضوع را به‌صورت كارشناسي حل كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه امروز يكشنبه در ديدار رئيس شوراي سياست‌گذاري و اعضاي شوراي سردبيري روزنامه فرهنگ آشتي سخن مي‌گفت، انقلاب اسلامي ايران را پيشتاز حركت‌هاي مردمي در منطقه دانست و اظهار داشت: بر اساس دستور اسلام و سنت پيامبر، اعتماد به مردم بهترين راه اداره امور جامعه است. 

وي با اشاره به اهميت توجه به خواست و نظرات مردم در جوامع امروزي تأكيد كرد: ابزارهاي اطلاع‌رساني و رشد آگاهي‌هاي عمومي قدرت مردمي را افزايش داده است و هر چه زمان مي‌گذرد، اين قدرت مضاعف مي‌شود. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حكومت و مديريت را ابزاري براي خدمت به مردم و همچنين كسب رضايت خداوند عنوان كرد و گفت: فريب مردم توسط صاحبان قدرت با توجه به دستورات ديني با هر توجيهي مذموم است و صاحبان قدرت بايد تلاش كنند كه همواره با صداقت با مسائل مواجه شوند. 

هاشمي رفسنجاني با اشاره به نقش مطبوعات در رشد و اعتلاي جامعه، تأكيد كرد: ايجاد ضوابط صحيح و مدون به نحوي كه چارچوب حدود مطبوعات و حقوق مردم و نظام مشخص باشد، مي‌تواند زمينه فعاليت در اين حوزه را تسهيل كند. 

وي با اشاره به قدرت رسانه‌هاي ديجيتال و همچنين ابزارهاي مدرن اطلاع‌رساني متذكر شد: در اين فضا اگر زمينه‌هاي اطلاع‌رساني رسانه‌هاي داخلي را محدود كنيم، زمينه براي رشد اخبار كاذب و گرايش به رسانه‌هاي بيگانه كه منافع كشور و نظام جمهوري اسلامي را تهديد مي‌كند، ايجاد مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال يكي از حاضران در خصوص طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها، گفت: در اينگونه مسائل كه در حوزه اسلام و مقولات انساني است، نبايد سياسي‌كاري كرد بلكه بايد با شيوه‌هاي مبتني بر قانون، استدلال و منطق و توجه به نظر كارشناسان موضوع را حل كرد. 

در ابتداي اين ديدار، امامي ناصري رئيس شوراي سياست‌گذاري روزنامه فرهنگ آشتي گزارشي از وضعيت مطبوعات و همچنين روزنامه فرهنگ آشتي در فضاي رسانه‌اي و اطلاع‌رساني كشور ارائه كرد. 

تاریخ خبر دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰