اخبار / کنکور سراسری / نمرات پیش دانشگاهی تأثیری در کنکور 89 ندارد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نمرات پیش دانشگاهی تأثیری در کنکور 89 ندارد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در کنکور امسال نمرات پیش دانشگاهی هیچگونه تأثیری نخواهد داشت، گفت: تمامی دفترچه های کنکور امسال برای افزایش امنیت و حفاظت کنکور و جلوگیری از سوء استفاده ها شخصی سازی می شوند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در کنکور امسال نمرات پیش دانشگاهی هیچگونه تأثیری نخواهد داشت، گفت: تمامی دفترچه های کنکور امسال برای افزایش امنیت و حفاظت کنکور و جلوگیری از سوء استفاده ها شخصی سازی می شوند. محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کنکور امسال تفاوتی با کنکور سالهای قبل ندارد و مانند سال قبل 15 درصد سوابق تحصیلی و 85 درصد نمره آزمون سراسری در قبولی تأثیرگذار است. وی اظهار داشت: در سوابق تحصیلی نیز سعی می شود درسها به صورت تک تک لحاظ شود اما تصمیم نهایی در جلسه آینده کمیته ماده 4 کنکور گرفته خواهد شد.   رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه برگزاری کنکور امسال گفت: برای افزایش امنیت و حفاظت کنکور در تمامی رشته ها سئوال و پاسخنامه به اسم داوطلب تهیه شده و به اصطلاح دفترچه ها شخصی سازی شده اند تا از این طریق جلوی بسیاری از سوء استفاده ها گرفته می شود.   وی افزود: نمرات امتحانات دروس دوره پیش‌ دانشگاهی به عنوان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1389 برابر ضوابط لحاظ نخواهد شد و نمرات دروس دوره پیش‌دانشگاهی هیچگونه تأثیری در گزینش نهایی آزمون سراسری سال 1389 نخواهد داشت.
  به گزارش مهر، آزمون داوطلبان ریاضی صبح پنجشنبه 10 تیرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر 10 تیرماه، آزمون علوم تجربی صبح جمعه 11 تیرماه، آزمون زبان بعدازظهر 11 تیرماه و آزمون انسانی صبح 12 تیرماه برگزار می شود.   در آزمون سراسری سال 89 تعداد یک میلیون و 286 هزار و 813 نفر تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کردند که از تعداد کل ثبت نام کنندگان 773 هزار و 653 نفر زن و 513 هزار و 160 نفر مرد هستند یعنی 60 درصد شرکت کنندگان را زنان تشکیل می‌دهند.   توزیع کارت کنکوریها نیز از امروز شنبه آغاز شده است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۳۸۹