اخبار / کنکور سراسری / نفر اول كنكور 89 : بين انتخاب دانشگاه‌ تهران يا همدان مردد هستم به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نفر اول كنكور 89 : بين انتخاب دانشگاه‌ تهران يا همدان مردد هستم

نفر اول گروه آزمايشي علوم تجربي كنكور سال 89 مي‌گويد كه براي ادامه تحصيل بين انتخاب دانشگاه تهران يا همدان مردد است. راضيه خزايي نفر اول گروه آزمايشي علوم تجربي كنكور سال89 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، با بيان اينكه پيش از برگزاري كنكور به رتبه خود در اين آزمون فكر نمي‌كردم، اظهار داشت: در سال تحصيلي گذشته تمام فكرم معطوف به درس خواندن بود و اميدوار بودم رتبه زير 20 كسب كنم.

وي افزود: بعداز برگزاري كنكور سراسري و بررسي ابتدايي سؤالات فكر مي‌كردم كه در اين زمينه چندان موفق نبوده‌ام اما بعد از مشورت با ديگران متوجه شدم كه سطح سؤالات آزمون امسال تا حدودي سخت‌تر از گذشته بوده و به همين دليل منتظر بودم تا رتبه‌اي زير 50 در اين آزمون كسب كنم.

نفر اول گروه آزمايشي علوم تجربي كنكور سال89 با بيان اينكه توكل به خدا و حمايت‌هاي خانواده مهمترين عوامل موفقيت من در اين آزمون بودند، گفت: من در يك خانواده 4 نفره زندگي مي‌كنم كه مادرم خانه‌دار است و پدرم با تحصيلات ليسانس فلسفه بازنشسته شده است.

خزايي در همين زمينه ادامه داد: از خانواده خود متشكرم كه در اين يك سال گذشته تمام توجه خود را به من و درس‌هايم معطوف كردند، البته در كنار اين موارد بايد از دبيران و مسئولان آموزشگاه پيش‌دانشگاهي هم نام ببرم.

وي در خصوص ساعات مطالعه خود در يك سال گذشته خاطرنشان كرد: تا پيش از تعطيلات نوروز كه به مدرسه مي‌رفتيم روزانه 7 تا 8 ساعت و در روزهاي تعطيل هم 9 تا 10 ساعت مطالعه درسي داشتم.

نفر اول گروه آزمايشي علوم تجربي كنكور سال89 در ادامه يادآور شد: بعد از تعطيلات طلايي نوروز ساعات مطالعه درسي من به 12 ساعت در روز افزايش يافت و در دوران جمع‌بندي كه بيشتر به تست‌زني مشغول بودم روزانه حدود 6 ساعت مطالعه داشتم.

خزايي با بيان اينكه تا سال دوم دبيرستان در رشته رياضي تحصيل مي‌كردم، اظهار داشت: از سال سوم به رشته تجربي تغيير رشته دادم و در سال گذشته نيز به دليل همين تغيير رشته در كلاس تقويتي زيست‌شناسي شركت كردم.

وي با بيان اينكه براي موفقيت در اين آزمون در هيچ آموزشگاه كنكوري شركت نكردم، گفت: به نظر من شركت در اين گونه كلاس‌ها بستگي به روحيات خود دانش‌آموز دارد، اما مهمتر از اين موارد تلاش شخصي هر فرد است كه مي‌تواند موفقيت وي را تضمين كند.

نفر اول گروه آزمايشي علوم تجربي كنكور سراسري سال 89 در خصوص آينده تحصيلي خود نيز اضافه كرد: از ابتدا به رشته پزشكي فكر مي‌كردم اما اكنون در مورد انتخاب دانشگاه ترديدهايي دارم و بايد از بين دانشگاه تهران و همدان يكي را براي ادامه تحصيل انتخاب كنم.

وي با بيان اينكه دانشگاه همدان در رشته پزشكي در مرتبه بالايي قرار دارد اما به احتمال زياد براي ادامه تحصيل به تهران مي‌آيم، خاطرنشان كرد: عليرغم اين موارد بايد براي انتخاب نهايي خود با مشاوران و دبيران مدرسه و همچنين خانواده خود مشورت‌هاي لازم را انجام دهم.

نفر اول گروه آزمايشي علوم تجربي كنكور سال89 در پايان خطاب به هم سن و سالان خود اظهار داشت: توصيه من به دانش‌آموزان پشت كنكوري اين است كه يك سال كنكور مي‌تواند در تعيين سرنوشت هر فردي بسيار مؤثر باشد و دانش‌آموزان مي‌توانند با درك درست اين مسئله و جديت و تلاش بيش از پيش دستيابي به اهداف آينده خود را آسان‌تر كنند.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹