اخبار / دانشگاهی / نظارت بیشتر وزارت علوم بر جذب دانشجویان مقطع دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نظارت بیشتر وزارت علوم بر جذب دانشجویان مقطع دکتری

قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در صورت اجرایی شدن، مانع از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع دکتری خواهد شد.
 محمد فرهادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت به جذب بیش از اندازه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا که عوارض متعددی را برای نظام آموزشی به دنبال دارد، اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، سقف پذیرش دانشجو در مقطع دکترا ۵ الی ۷ نفر است و دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد تنها می‌توانند تا سقف ۲۰ نفر جذب دانشجو داشته باشند لذا وزارت علوم نظارت و کنترل خود را بر این مسئله بیشتر خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی و تمامی دانشگاه موظف به تبعیت از این قانون هستند و البته دانشگاه آزاد قبول کرده‌ که پس از این قانون فوق را رعایت کند.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: قانون “شورای سنجش و تحصیلات تکمیلی” در صورت اجرایی شدن، مانع از تخطی‌های مرتبط با جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد شد.  

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پس از ابلاغ از سوی رییس‌جمهور اسفندماه سال ۹۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ  ۱۸ فروردین سال جاری به تأیید شورای نگهبان رسیده است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر 
مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵