اخبار / دانشگاهی / نرخ جدید شهریه همه مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نرخ جدید شهریه همه مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه جدید نرخ شهریه سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای رشته‌های تحصیلی غیرپزشکی و علوم پزشکی از کاردانی تا دکتری تخصصی را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، در این بخشنامه آمده است: <>«با عنایت به مصوبات مورخ ۱۸/ ۱۲/ ۱۳۹۵ و ۲۲/ ۵/ ۱۳۹۶ شانزدهمین و بیست و دومین اجلاس هیات امنای دانشگاه مبنی‌ بر تعیین نرخ شهریه دانشجویان، مقرر شد نرخ شهریه شامل شهریه پایه (ثابت) و متغیر کلیه دانشجویان به شرح زیر اعمال شود:

<>۱. به منظور جذب نخبگان و کمک به تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم و کاستن از بار مالی خانواده‌ها، شهریه پایه و متغیر رشته‌ محل‌های گروه غیر پزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی که در نقشه جامع علمی کشور دارای اولویت بوده و کمبود دانشجو دارند، تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

<>این کاهش ۵۰ درصدی شهریه برای سال ۹۷- ۱۳۹۶ بعد از اعمال افزایش تا ۱۰ درصدی شهریه این رشته محل‌ها نسبت به سال ۹۵ (قبل از هرگونه کاهش)، محاسبه می‌شود. پیشنهاد دقیق ارقام کاهش یافته شهریه پایه و متغیر هر رشته محل با رعایت شرایط فوق‌الذکر در اختیار رئیس واحد دانشگاهی و تصویب نهایی بر عهده کمیسیون دائمی هیات امنای استان است.

<>۲. دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال ۱۳۹۵ و ما قبل) :

<>الف- دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی:

<>شهریه پایه: براساس شهریه پایه‌ای که هر ورودی در سال ۱۳۹۵ پرداخت کرده است، در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ بدون افزایش در نظر گرفته می‌شود.

<>شهریه متغیر: نرخ ۱۰ درصد افزایش نسبت به شهریه متغیری که هر ورودی در سال ۱۳۹۵ پرداخت کرده است.

<>ب- دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی:

<>شهریه پایه: شهریه پایه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که قبل از مهر ۹۶ وارد دانشگاه شده‌اند افزایش نمی‌یابد.

<>شهریه متغیر: نرخ ۱۰ درصد افزایش نسبت به شهریه متغیری که هر ورودی در سال ۱۳۹۵ پرداخت کرده است.

<>شهریه سالانه دانشجویان پردیس‌های خودگردان علوم پزشکی با نرخ ۱۰ درصد افزایش نسبت به شهریه سالانه‌ای که هر ورودی در سال ۱۳۹۵ پرداخت کرده است.

<>۳. دانشجویان جدید الورود (از مهر ۱۳۹۶) :

<>الف- دانشجویان غیرپزشکی:

<>نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۰ درصد تعیین می‌شود.

<>ب- دانشجویان علوم پزشکی:

<>نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال ۱۳۹۵ در شهرستان‌ها (غیر از شهر تهران) به میزان ۱۰ درصد و در شهر تهران ۱۲ درصد تعیین می‌شود.

<>شهریه سالانه دانشجویان پردیس‌های خودگردان علوم پزشکی با نرخ ۱۰ درصد افزایش در شهرستان‌ها (غیر از شهر تهران) و ۱۲ درصد افزایش در شهر تهران نسبت به شهریه سال قبل می‌باشد.

<>۴. شهریه رشته محل‌های جدید که در واحد دانشگاهی دایر شده است و این رشته‌ها در واحدهای دیگر همان استان یا استان همجوار موجود بوده‌اند بر اساس شهریه رشته‌های هم‌نام واحد دانشگاهی تعیین شود.

<>۵. شهریه پایه و متغیر دکترای پژوهش محور همانند شهریه دکترای آموزشی و پژوهشی با احتساب ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین شود.

<>تبصره ۱. مجموع اعتبار تخفیفات شهریه برای هر واحد دانشگاهی حداکثر ۷۵. ۰ درصد شهریه محاسبه شود که نحوه اجرای آن طی بخشنامه‌ای متعاقبا ابلاغ خواهد شد.

<>تبصره ۲. در چارچوب مصوبات هیات‌های امنای استانی، میزان و نحوه محاسبه شهریه واحدهای برون مرزی، واحدهای بین‌الملل داخلی و دانشجویان غیر ایرانی متعاقبا از طریق اداره کل بین‌الملل دانشگاه، بخشنامه مربوطه ابلاغ خواهد شد.

<>تبصره ۳. در صورت تصویب رشته با عنوان جدید برای سال تحصیلی ۹۷- ۹۶ میزان شهریه آن با بررسی در دبیرخانه کمیته شهریه سازمان مرکزی دانشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

<>تمامی مکاتبات لازم در رابطه با موضوع شهریه لازم است صرفا با دبیرخانه کمیته شهریه واقع در دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی (شماره تماس ۴۷۳۵۳۶۱۲-۰۲۱) صورت پذیرد.

<>مسئولیت اجرای بخشنامه با روسای واحدها و مراکز آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده روسای واحدهای مراکز استان‌ (دبیر هیات امنای استان) است.»

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶