اخبار / دانشگاهی / نتایج کنکور دکتری ۹۷ اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج کنکور دکتری ۹۷ اعلام شد

<>نتایج نهایی آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ اعلام شد.

<>به گزارش خبرنگار مهر، ۱۱ هزار و ۹ نفر در  آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ پذیرفته شده اند که فهرست اسامی آنها امروز یکشنبه ۴ شهریور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

<>پذیرفته شدگانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد قرار گرفته اند منحصرا می توانند در یکی از کدرشته ها ثبت نام کنند و مجاز به ثبت نام در دو کدرشته محل نیستند.

<>پذیرفته شدگان باید با همراه داشتن مدارک مندرج در اطلاعیه اعلام اسامی ابتدا به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه و موسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند. در صورت اعلام نشدن زمان خاص از سوی دانشگاه ها، پذیرفته شدگان باید در روزهای چهارشنبه ۷ و شنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۷ با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده که در اطلاعیه آمده است، برای ثبت نام به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

<>به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ روز چهارم اسفندماه ۹۶ در ۱۱۷ حوزه امتحانی در ۵۵ شهر کشور برگزار شد.

<>تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.

<>از تعداد حاضرین در جلسه آزمون، تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت تعداد ۱۲۴ هزار و ۹۰۵ داوطلب و یا به عبارت دیگر ۷۱.۸۸ درصد مجازین نسبت به انتخاب کدرشته محل های تحصیلی خود در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش اقدام کردند.

<>۳۱ اردیبهشت ماه ۹۷ نتیجه انتخاب رشته داوطلبان دکتری ۹۷ اعلام شد و بر اساس ضوابط تعداد ۵۹ هزار و ۳۸۶ نفر از داوطلبان انتخاب رشته کننده در کدرشته محل های انتخابی دارای حد نصاب نمره علمی لازم اعلام شدند.

<>آزمون مرحله دوم شامل مصاحبه علمی و سنجش عملی، بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری داوطلبان توسط دانشگاههای پذیرنده دانشجوی دکتری در روزهای ۷ خرداد تا ۸ مرداد صورت گرفت. 

<>گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل بر اساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی، حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت گرفته است.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۷