اخبار / دانشگاهی / نتایج نهایی آزمون دستیاری شهریور اعلام می‌شود / جزئیات انتخاب رشته داوطلبان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات انتخاب رشته داوطلبان

<>قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با یادآوری شرکت بیش از 14 هزار نفر در آزمون دستیاری امسال، اعلام کرد کلید نهایی و اسامی پذیرفته شدگانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، در سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت از وضعیت خود و انتخاب رشته اطلاع پیدا کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وبدا، دکتر سیدحسن امامی رضوی، درباره آزمون دستیاری گفت: «آزمون پذیرش دستیار هر سال از سوی دبیرخانه تخصصی و مرکز سنجش برگزار می‌شود و آزمون امسال هم در 14 اردیبهشت ماه به صورت غیرمتمرکز در همه دانشگاه‌های کشور برگزار شد.»

<>قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ادامه داد: «فرآیند طراحی دفترچه سوالات آزمون که از چند ماه قبل توسط دبیرخانه انجام می‌شود، امسال با ساز و کار جدید و علمی‌تری انجام شد و در اختیار مرکز سنجش قرار گرفت.»

<>قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: «در نحوه برگزاری آزمون امسال، هیچ‌گونه خللی وارد نشده و در سلامت کامل برگزار شده است. بیش از 14 هزار نفر در آزمون شرکت کردند و کلید نهایی و اسامی پذیرفته شدگانی که قادر به انتخاب رشته هستند، در سایت مرکز سنجش پزشکی اعلام شده است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت از وضعیت خود و انتخاب رشته آگاهی پیدا کنند.»

<>او درباره اعلام کلید نهایی و کارنامه داوطلبان نیز گفت: «کارنامه داوطلبان با توجه به مصوبه‌ای که از سال گذشته وجود داشته است، در پنج زیرگروه آموزشی اعلام شده و رتبه داوطلب در این پنج گروه متفاوت است. بنابراین داوطلبان می‌توانند، در یکی از این زیرگروه‌ها انتخاب رشته کنند و بعد در یکی از رشته‌های انتخاب شده، پذیرفته شوند. این فرآیند نیز در دو ماه آینده انجام می‌شود و تا قبل از پایان شهریور اسامی پذیرفته شدگان نهایی اعلام می‌شود.»

<>امامی‌رضوی افزود: «برگزاری آزمون و سایر فرآیندها با کمک مرکز سنجش آموزش پزشکی، در کمال دقت و سلامت انجام شده است، داوطلبان رشته‌ای را که علاقه دارند، انتخاب کنند. چراکه پشیمانی در انتخاب رشته، در اوایل سال تحصیلی ما را با حجمی از افرادی که می‌خواهند رشته خود را تغییر دهند، مواجه می‌کند. دلیل در نظر گرفتن ۵ زیر گروه آموزشی در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی، انتخاب آزادانه رشته توسط داوطلبان بوده است. حیطه توانمندی و علاقه داوطلبان باید در انتخاب رشته موردنظر باشد و رشته‌های مختلف را انتخاب نکنند و محل‌هایی که مورد انتخاب آنها است، باید مدنظر باشد.»

<>او به داوطلبان توصیه کرد که محلی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که بعد از پذیرش نهایی بتوانند به آنجا بروند. هرسال تعداد زیادی از داوطلبان می‌خواهند محل تحصیل خود را تغییر دهند و طبق ضوابط تغییر محل تحصیل فقط با موافقت مبدا و مقصد امکان پذیر است. قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: «امسال در سه رشته انجام مصاحبه خواهیم داشت، این مصاحبه قبل از اعلام نتیجه نهایی است و تعدادی از افراد را بیش از حد نیاز در آن رشته محل به گروه ها معرفی می‌کنیم، تا مصاحبه انچام شود. این سه رشته شامل زنان و زایمان، روانپزشکی و پزشکی خانواده است و افرادی که در مصاحبه پذیرفته نشوند نیز در رشته دیگری که مورد انتخابشان بوده، پذیرفته می‌شوند.»

<>امامی‌رضوی در پایان درباره سهمیه مناطق محروم نیز گفت: «طبق مصوبه قانونی مجلس این افراد فقط در محلی که پذیرفته می‌شوند، باید ادامه تحصیل دهند و امکان تغییر محل و انتقال ندارند. همچنین این افراد سه برابر مدت تحصیل، تعهد خدمت در آن منطقه محروم را دارند.»

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی
(وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶