اخبار / دانشگاهی / نتایج آزمون ارشد دهه دوم خرداد اعلام می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج آزمون ارشد دهه دوم خرداد اعلام می‌شود

<>رییس سازمان سنجش آموزش کشور از ظرفیت پذیرش ۱۷۰ هزار نفری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ خبر داد و گفت: نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم خرداد و نتیجه نهایی دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

<>به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از جلسه آزمون کارشناسی ارشد که در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد امسال از نظر ماهیتی هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و در این دوره تعداد ۱۴۲ هزار داوطلب نسبت به سال قبل کمتر شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۷۳۵ هزار نفر ثبت نام کردند که این رقم با احتساب رشته‌های شناور مجموعا به ۷۹۱ هزار نفر رسید.

دکتر خدایی خاطر نشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در ۱۳۲ رشته امتحانی ، ۱۷۷ حوزه و در ۷۳ شهرستان طی سه نیم روز برگزار می‌شود که در نوبت اول ۳۵۰ هزار داوطلب، در نوبت دوم ۱۰۷ هزار داوطلب و در نوبت سوم ۳۲۹ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند .

<>وی در ادامه به ظرفیت پذیرش در این آزمون اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۷۰ هزار داوطلب در آزمون امسال پذیرفته شوند که البته این ظرفیت هنوز نهایی نشده است.

<>وی در ادامه تصریح کرد: ظرفیت فوق برای پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بدون لحاظ کردن ظرفیت دانشگاه آزاد است و پیش بینی می‌شود ظرفیت پذیرش در این دانشگاه نیز کمتر از آمار فوق نباشد.

<>رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بعد از اعلام نتایج اولیه مشخص خواهد شد.

<>دکتر خدایی در خصوص اعلام نتایج گفت: نتایج اولیه در دهه دوم خرداد ماه اعلام و نتایج نهایی آن در هفته اول شهریور ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

<>وی در پایان تاکید: نتایج اولیه پذیرفته‌شدگان رشته‌های خاص و بورسیه نیز هفته اول تیرماه ۹۷ اعلام می‌شود .

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷