اخبار / دانشگاهی / ناموفق بودن پذیرش بومی در پزشکی و لزوم افزایش سهمیه مناطق محروم در دستیاری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ناموفق بودن پذیرش بومی در پزشکی و لزوم افزایش سهمیه مناطق محروم در دستیاری

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به نتیجه بومی پذیری در گروه علوم پزشکی گفت: بومی پذیری در گروه کارشناسی موفق بوده اما در رشته پزشکی، دانشکده های شهرهای کوچک از این روند رضایت ندارند. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی افزود: برای رشته پزشکی به دلیل اینکه آینده سلامت مردم را در اختیار دارند باید دانشجویان در محیط مناسبی آموزش ببینند و از سوی دیگر از هوش و استعداد مناسبی هم برخوردار باشند.
وی افزود: بومی پذیری در رشته پزشکی چندان موفقیت آمیز نبوده است و دانشکده های پزشکی که در شهرهای کم جمعیت بوده اند از نتیجه این نوع پذیرش راضی نیستند.
عین اللهی همچنین با اشاره به لزوم بومی پذیری در رشته های دستیاری تخصصی گفت: در دستیاری تخصصی موضوع متفاوت است چرا که بومی پذیری در گروه تخصصی موجب ماندگاری پزشکان متخصص در یک منطقه دور افتاده یا محروم می شود.
وی افزود: با توجه به تصویب قانون عدالت آموزشی و حذف سهمیه های آزمون دستیاری، تنها 10 درصد امکان پذیرش به صورت مازاد بر ظرفیت در بخش مناطق محروم وجود دارد که برای افزایش ماندگاری متخصصان نیازمند این هستیم که این میزان را به 30 درصد افزایش دهیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: لازم است که قانون عدالت آموزشی در این بخش با یک اصلاحیه میزان 10 درصد را به 30 درصد تغییر دهند که با توجه به صحبت هایی که با اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی صورت گرفته آنها نیز موافق هستند که طرحی برای این اصلاحیه تهیه شود.
وی گفت: این امر کمک می کند که 30 درصد مازاد بر ظرفیت دستیاری پزشکی در مناطق محروم پذیرفته شوند و در همان جا نیز خدمات خود را ارائه دهند اما باید مراقبت کرد که این ظرفیت فقط به پذیرش مدیران یا عده ای خاص منجر نشود بلکه همه بتوانند از شرایط آن به صورت صحیح بهره مند شوند.

تاریخ خبر شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲