اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / میزان شهریه دوره‌ها و رشته‌های مختلف کارشناسی + جدول قیمت‌ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

میزان شهریه دوره‌ها و رشته‌های مختلف کارشناسی + جدول قیمت‌ها

شاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور میزان شهریه رشته‌ها و دوره‌های مختلف مقطع کارشناسی برای سال 92 را اعلام کرد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به شهریه ثابت و متغیر رشته‏‌های تحصیلی دوره نوبت دوم (شبانه) گروه آموزشی غیرپزشکی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‏ عالی دولتی برای سال 92، گفت: شهریه متغیر در هر سال تحصیلی به میزان 10 درصد نسبت به مبلغ سال قبل افزایش می‌یابد و شهریه ثابت نیز برای ورودی‎های سال 92، تا پایان تحصیل آنان ثابت بوده و تغییر نخواهد کرد.
وی افزود: پذیرفته‎شدگان ملزم به رعایت تعهدات مالی در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود و شهریه این دوره‌ها بر اساس جدول زیر است: شهریه شبانه ادامه تحصیل مجدد در مقطع دکتری عمومی به گفته توکلی شهریه دانش آموختگان لیسانس متقاضی ادامه تحصیل مجدد در مقطع دکتری عمومی در دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی بر اساس جدول زیر محاسبه می‌شود: ادامه تحصیل دکتری ادامه تحصیل مجدد در رشته‌ای دیگر مشاور عالی سازمان سنجش درباره شهریه ادامه تحصیل مجدد دانش آموختگان کارشناسی در رشته دیگر کارشناسی، گفت: شهریه برای این دانشجویان به ازای هر نیمسال تحصیلی 18 میلیون ریال و در یک سال تحصیلی 36 میلیون ریال است. دوره‌های روزانه علوم پزشکی برای اتباع خارجی وی درباره شهریه دوره روزانه یک سال تحصیلی برای داوطلبان اتباع خارجی پذیرفته شده در دانشکده‌ها و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مقاطع مختلف نیز، تصریح کرد: برای این دانشجویان شهریه در مقطع کاردانی 22 میلیون ریال، در مقطع کارشناسی پیوسته 43 میلیون ریال، مقطع دکتری رشته‌های پزشکی و داروسازی 98 میلیون ریال و مقطع دکتری رشته دندانپزشکی 104 میلیون ریال خواهد بود که شهریه ثابت تا پایان دوره تحصیل ثابت، اما شهریه متغیر سالانه بر اساس مصوبه هیات امنای هر دانشگاه و مد نظر قرار داشتن نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، محاسبه و اخذ می‌شود. توکلی خاطرنشان کرد: دانشجویان موظفند هزینه استفاده از تسهیلات رفاهی مانند خوابگاه، سلف سرویس، ایاب و ذهاب و .... را به طور جداگانه به دانشگاه بپردازند. مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه شهریه‌ها بر اساس چهار گروه دانشگاهی به شرح جدول زیر و با تصویب هیات امنای دانشگاه (در خصوص رشته) محاسبه می‌شود، گفت: سقف افزایش برای هر دانشگاه ثابت است، بنابراین دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند با تصویب هیأت‌های امنا، رشته‌های پرهزینه را تا سقف‌های مشخص شده، افزایش دهند. افزایش شهریه علوم پزشکی نیمه حضوری وی درباره شهریه دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها نیز، اظهارکرد: شهریه این دوره‌ها برای کلیه رشته‌های تحصیلی دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم برای ورودی‎های سال 92 به میزان 60 درصد شهریه دوره نوبت دوم (شبانه) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور است. نیمه حضوری توکلی افزود: شهریه دروسی که از سوی دانشگاه به صورت خود خوان ارائه شود، برابر 50 درصد کلاس‌های نیمه حضوری است. غیرانتفاعی به گفته مشاور عالی سازمان سنجش شهریه ثابت و متغیر در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای سال تحصیلی 93-92 بر اساس جدول زیر محاسبه خواهد شد که مبالغ شهریه ثابت دانشجویان ورودی سال‌های قبل از 1392 هیچ افزایشی نداشته و میزان شهریه متغیر این دانشجویان، 10 درصد نسبت به سال تحصیلی 92-1391 افزایش خواهد یافت. شهریه ثابت و متغیر وی افزود: مبالغ شهریه‌های ثابت و متغیر دوره‌های دایر در مناطق آزاد 25 درصد بیش از مبالغ فوق است. مجازی توکلی خاطرنشان کرد: شهریه‌های ثابت و متغیر موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برای مقطع کارشناسی در دوره‌های مجازی (رایانه ای) در سال تحصیلی 93-92 بر اساس جدول زیر است:

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲