اخبار / دانشگاهی / موفقیت تیم کامپیوتر دانشگاه کاشان در مسابقات ملی هوش مصنوعی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

موفقیت تیم کامپیوتر دانشگاه کاشان در مسابقات ملی هوش مصنوعی

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی برق – کامپیوتر دانشگاه کاشان گفت: تیم سیلک گروه مهندسی کامپیوتر این دانشگاه موفق به کسب رتبه سوم در مسابقات ملی هوش مصنوعی در بخش شناسایی چهره شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حسین ابراهیم‌پور کومله گفت: تیم سیلک گروه مهندسی کامپیوتر این دانشگاه موفق به کسب رتبه سوم در مسابقات ملی هوش مصنوعی در بخش شناسایی چهره شد.
وی افزود: این دور از مسابقات با حضور 70 تیم در سطح ملی و برای دومین بار در کشور در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.
ابراهیم‌پور کومله همچنین اظهار داشت: مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) مجموعه‌ای از مسابقات سالانه مرتبط با حوزه هوش مصنوعی است که اولین دوره آن در هفت رشته در آبان 1391 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
معاون پژوهشی دانشکده مهندسی برق – کامپیوتر دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این دوره مسابقات را ارتقاء دانش بومی در زمینه هوش مصنوعی، شناسایی و معرفی محصولات و شرکت‌های موفق داخلی مرتبط با هوش مصنوعی و فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها ذکر کرد.
وی افزود: فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه نیازهای سازمان‌ها، شرکتها و صنایع و ارائه راهکار توسط محققان و بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران پیرامون زمینه‌های مستعد همکاری از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بوده است.
گفتنی است حذف علائم اضافی از ویدئو، شناسایی متون تایپی فارسی، شناسایی چهره انسان، تشخیص رفتارهای غیرعادی در محیط های عمومی بسته، تشخیص و تعیین نوع، و شمارش وسایل نقلیه در بزرگراه ها، تصحیح هوشمند قرائت نماز، تشخیص نفوذ در شبکه‌های کامپیوتری، تشخیص تقلب در تراکنش‌های بانکی، شناسایی فایل های ویروسی و سخت افزارهای هوشمند ازموضوعات این دوره از مسابقات بودند.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲