اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / موفق به ارتباط با نخبگان خارج شدیم- معرفی هنرمندان نخبه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

موفق به ارتباط با نخبگان خارج شدیم- معرفی هنرمندان نخبه

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اجرای طرحی در زمینه ارتباط با نخبگان ایرانی خارج از کشور، گفت: تنها آیین نامه نخبگان اجرایی نشده آیین نامه نخبگان حوزوی است که نیاز به همکاری حوزه علمیه دارد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید سهراب پور در نشست ارائه گزارش و اقدامات بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه کل خانواده بنیاد ملی نخبگان 12 هزار نفر است، افزود: این نشست با حضور برندگان جایزه علامه طباطبایی، اساتید جوان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان و تعدادی از هنرمندان نخبه برگزار شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به سابقه ایجاد بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: بنیاد از سال 85 آغاز به کار کرد و در بهمن ماه سال 89 مقام معظم رهبری در حضور وزای علوم، بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه تدوین سند راهبردی در امور نخبگان و ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان کشور تاکید کردند.

وی با بیان اینکه سند راهبردی در امور نخبگان پس از یک سال تلاش تدوین و ابلاغ شد، ادامه داد: به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان اقداماتی صورت گرفت و موفق شدیم با نخبگان ایرانی خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم و در نهایت سامانه "ثریا"  راه اندازی شد.

سهراب پور کاهش خروج نخبگان را از نتایج عملکرد بنیاد ملی نخبگان ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون طرحی در زمینه ارتباط با نخبگان ایرانی خارج کشور نداشتیم اما اکنون در این زمینه طرحی را داریم تا بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

وی در این باره توضیح داد: در صورتی که دانشگاه‌ها و یا پژوهشگاه‌ها از نخبگان ایرانی خارج از کشور به منظور برگزاری کنفرانس علمی و یا کارگاه‌های آموزشی دعوت کنند بنیاد ملی نخبگان هزینه‌های سفر و اقامت وی در ایران تامین خواهد شد.  سهراب پور با تاکید بر اینکه بنیاد ملی نخبگان تاکنون کلیه آیین نامه‌های در زمینه نخبگان را اجرایی کرده است، خاطر نشان کرد: تاکنون 8 هنرمند نخبه از سوی بنیاد معرفی شدند و تعداد دیگری نیز انتخاب شدند که معرفی خواهند شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان آیین نامه نخبگان حوزوی را تنها آیین نامه بنیاد دانست که تاکنون اجرایی نشده است، ادامه داد: اجرای این طرح در گرو نهایی شدن آیین نامه اجرایی آن است که نیاز به همکاری حوزه علمیه دارد.

سهراب پور اجرای طرح شهاب را از دیگر اقدامات بنیاد ذکر کرد و یادآور شد: این طرح ویژه شناسایی دانش آموزان نخبه از مقطع دبستان تا دبیرستان است که در فاز اول در 7 استان اجرایی شد و در سال جاری در مدارس منتخب 31 استان کشور اجرایی خواهد شد.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲