اخبار / دانشگاهی / ممنوعیت تداخل تحصیلی دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ممنوعیت تداخل تحصیلی دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی

<>براساس مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی درباره ثبت‌نام و تداخل تحصیل برخی از دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) بدون داشتن مدرک در واحدها و مراکز دانشگاهی و با تاکید بر رعایت مقررات و قوانین آموزشی دانشگاه، بخشنامه رعایت ممنوعیت تداخل تحصیلی دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی از سوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براین اساس تداخل تحصیلی و ثبت‌نام بدون مدرک پایه معتبر ممنوع است و افرادی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی (با‌آزمون یا بدون‌آزمون) پذیرفته‌ شده‌اند و دارای تداخل تحصیلی (یک ترم و بیش از یک ترم) هستند، باید در اسرع وقت از ادامه تحصیل آن‌ها جلوگیری شود و در صورت هرگونه کوتاهی در این زمینه با متخلفان برابر ضوابط و مقررات دانشگاه رفتار می‌‌شود.

<>در این بخشنامه آمده است: «مفاد بند 7 سطح 3 اختیارات بخشنامه شماره 10/4273 مورخ 95/1/25 صرفا برای دانش‌آموختگان و دانشجویان سنوات قبل می‌باشد و می‌بایست ضوابط و مقررات برای تمامی پذیرفته‌شدگان ورودی‌های سال 95 به بعد در مقاطع فوق‌الذکر رعایت گردد.»

<>همچنین افرادی که دارای تداخل تحصیلی بیش از یک ترم هستند و تا پایان دوره تابستان 95-94 همه دروس مصوب دوره را گذرانده و مدرک پایه معتبر و مورد قبول دانشگاه را ارائه کرده‌اند، باید آخرین وضعیت تحصیلی و تصویر برابر اصل شده مدرک پایه معتبر آنها با معرفی افراد مسئول ثبت‌نام ایشان، به سازمان مرکزی (اداره کل امور آموزش و گسترش دانشگاه) گزارش شود.

<>هم‌چنین براساس بخشنامه در اسرع وقت باید از ادامه تحصیل افرادی که دروس دوره را تا پایان دوره تابستان 95-94 به اتمام نرسانده‌اند یا مدرک‌ پایه معتبر خود را ارائه نکرده‌اند، و پذیرفته‌شدگانی که به اشتباه بدون رعایت موارد اعلام شده در یکی از مقاطع تحصیلی کاردانی یا کارشناسی ثبت‌نام شده‌اند، جلوگیری شود. این دسته از افراد پس از ارائه مدرک پایه معتبر خود می‌توانند در دوره‌های با آزمون یا بدون آزمون مجددا شرکت کنند.

<>در ادامه این بخشنامه آمده است: «مفاد دستورالعمل شماره 23918 مورخ 95/4/1 برای مقاطع کاردانی و کارشناسی (پیوسته/ ناپیوسته) لازم‌الاجراست. در صورتی که اخذ مدرک پایه پذیرفته‌شدگان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به شرط تسویه کامل از مقطع پایه و ارائه اصل آن) قبل از 3/16 (سه شانزدهم) از شروع کلاس‌های دوره باشد، ثبت‌نام آنان در مقطع پذیرفته شده بلامانع است، در غیر این صورت ثبت‌نام ایشان ممنوع می‌باشد. در صورت هرگونه ابهام، واحدها و مراکز دانشگاهی می‌توانند از طریق دبیرخانه هیات امنای استانی با سازمان مرکزی دانشگاه مکاتبه نمایند.»

<>مفاد این بخشنامه از تاریخ صدور لازم‌الاجرا است و مسئولیت حسن اجرا و نظارت بر آن، بر عهده معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی است.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی و کاردانی
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶