اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / مشارکت 49 درصدی رای اولی‌های در انتخابات- استانهای پر مشارکت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مشارکت 49 درصدی رای اولی‌های در انتخابات- استانهای پر مشارکت

سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی تعداد رای اولی‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را یک میلیون و 700 هزار نفر ذکر کرد و گفت: 49.5 درصد از رأی اولی‌ها اعلام کردند که قطعا انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد. محمد آقاسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی از نتایج آخرین نظرسنجی این مرکز درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، افزود: مطابق اعلام وزارت کشور از حدود 50 میلیون نفر از واجدین شرایط شرکت در انتخابات، یک میلیون و 700 هزار نفر برای نخستین بار در انتخابات شرکت خواهند کرد. سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران اظهار داشت: بر اساس آخرین نظرسنجی این مرکز 49.5 درصد از رأی اولی‌ها اعلام کردند که قطعا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد. وی ادامه داد: بر این اساس 22.9 درصد اعلام کردند به احتمال زیاد شرکت خواهند کرد و تنها 12.8 درصد هنوز برای شرکت یا عدم شرکت تصمیم نگرفته‌اند و مردد هستند.

آقاسی با تاکید بر اینکه 5 درصد جامعه آماری بیان کردند که احتمال کمی دارد که شرکت کنند، خاطر نشان کرد: این امر نشان دهنده حضور گسترده رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای است. وی همچنین به میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس نظرسنجی‌های "ایسپا" اشاره کرد و یادآور شد: مطابق آخرین نظرسنجی مرکز افکار سنجی ایسپا 67.7 درصد از مردم به صورت قطعی یا با احتمال زیاد در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد. سرپرست مرکز افکار سنجی ایسپا با بیان اینکه این نظر سنجی‌ها نشان داد که میزان شرکت روستائیان بیشتر از جامعه شهری است، اضافه کرد: مطابق با یافته‌های این نظرسنجی استان‌های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، چهارمحال و بختیاری در رتبه اول تا چهارم میزان شرکت در انتخابات قرار دارند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲