اخبار / دانشگاهی / مراسم «روز دانشجو» در موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر برگزار شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مراسم «روز دانشجو» در موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز دانشجو عصر روز گذشته در موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر با حضور حمید شاه‌آبادی سرپرست این موسسه برگزار شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر در مراسم روز دانشجو که در واحد 10 این موسسه آموزش عالی برگزار شد حمید شاه آبادی؛ سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر گفت: در کشوری که صاحب اندیشه و فرهنگ و تمدن است از دانشجویانی که در حوزه فرهنگ و هنر تحصیل می‌کنند انتظارات به صورت ویژه است چرا که سهم دانشجویان این حوزه در پیشرفت کشور ویژه، خاص و مهم است.
وی گفت: دانشجوی رشته‌های حوزه فرهنگ و هنر باید به هدایت جریان فکری حاکم بر حوزه‌های فرهنگی و هنری بپردازد چرا که جایگاه دانشجو در فضای فکری بسیار مهم است و ما باید به این جایگاه توجه داشته باشیم.
مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دانشجویان فرهنگ و هنر به عنوان مهمترین سرمایه‌های فرهنگی کشور باید صاحب تحلیل درباره آئین، سنن و فرهنگ کشور باشند و در راستای به روز کردن آن ها گام بردارند.
سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر توجه به داشته‌های فرهنگی و هنری را وظیفه دانشجوی این حوزه دانست و گفت: دانشجویان فرهنگ و هنر باید نگاه عمیق به فضای فرهنگی و هنری کشور داشته باشند تا بتوانند به تحلیل و بررسی آن بپردازند.
حمید شاه آبادی با بیان اینکه روز دانشجو و برنامه‌هایی که برای گرامیداشت این روز برگزار می‌شود مایه خیر و برکت است اظهار داشت: نامگذاری‌های تقویمی بر اساس اهمیت آن‌ها است و این نامگذاری‌ها کارکردهای گوناگونی دارد و در تقویم ما روز دانشجو یادآور یک خاطره تاریخی و نماد استکبار ستیزی و آزادی خواهی است.
وی افزود: واقعه 16 آذر برای ما آنقدر اهمیت دارد که هر سال آن را مرور کنیم و به نوعی به تجلیل و تکریم پدیدآورندگان آن و شهدای عزیزی بپردازیم که بعد از 60 سال هنوز نامشان زنده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جریان دانشجویی امروز نیازمند تدبر و تامل است افزود: 16آذر برای دانشجویان ما و جریان دانشجویی ما یک ایستگاه مهم است که در آن به مرور گذشته می‌پردازد و به آن نگاه می‌کند در حالی که رو به آینده دارد.
وی گفت: در 16 آذر باید به ماندگار شدن فکر کنیم، اینکه چطور دانشجویان 16آذر 1332 ماندگار شدند و حرکت آن ها چه پیامی داشت که بعد از این همه سال هنوز زنده و ماندگار است.
شاه آبادی ضمن اشاره به واقعه 16 آذر 1332 گفت: فراموش نکنیم که دانشجویان ما در 16 آذر در حالی که فقط چند ماه از کودتای 28 مرداد می گذشت تاب نیاوردند تا رئیس جمهور کشوری که طراح اصلی این کودتا بود در آرامش به کشور ما سفر کند و این همان درس استکبار ستیزی 16 آذر است.
همچنین در این مراسم حق پناهی؛ رئیس واحد 10 موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر در سخنانی به تجلیل از مقام دانشجو و ذکر نکاتی درباره اهمیت 16آذر ماه پرداخت.
در ادامه مراسم هم از اساتید و دانشجویان برگزیده در حوزه آموزشی و فعالیت های دانشجویی تقدیر شد.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲