اخبار / دانشگاهی / مجوز وزارت علوم برای رشته های دانشگاه آزاد محدود به سال جاری است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مجوز وزارت علوم برای رشته های دانشگاه آزاد محدود به سال جاری است

وزارت علوم مجوز جدید رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را تنها برای سال جاری و یک بار پذیرش دانشجو صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت علوم تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای با یک‌ بار پذیرش دانشجو در رشته محل های مورد درخواست دانشگاه آزاد، فقط برای سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ موافقت کرد.

در اطلاعیه وزارت علوم آمده است:«در پی تماس های مکرر متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص رشته محل های مورد تایید شورای گسترش آموزش عالی به اطلاع می رساند، با عنایت به اینکه درخواست بررسی قریب به ۵ هزار رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ششم شهریور ماه سال جاری به دفتر گسترش آموزش عالی ارائه شد و امکان رسیدگی به همه درخواست‌ها در محدودیت زمانی انتخاب رشته متقاضیان، امکان پذیر نبود. لذا در جهت حل مشکل داوطلبان در سال جاری، دانشگاه آزاد اسلامی مجاز است که صرفا برای یک بار پذیرش دانشجو در رشته محل های مورد درخواست (به شرح فهرست پیوست) و فقط برای سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کند.

بدیهی است استمرار ارائه رشته محل های فوق برای سال تحصیلی بعد، مستلزم بررسی دقیق شرایط و براساس شاخص ها و تایید دفتر گسترش آموزش عالی وفق مقررات خواهد بود.

ضمنا در خصوص دوره های مجازی به اطلاع می رساند که ارائه این دوره‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی منحصرا مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های نظری واحد تهران مرکز دانشگاه است که دوره حضوری آن در همین واحد دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی است.

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم هم همین زمینه در پاسخ به سوال مهر گفت: تمام رشته محل های دانشگاه آزاد را بررسی کردیم و همه را به جمع بندی رساندیم و نتیجه نیز منتشر شد.

وی ادامه داد: تمام رشته محل های درخواستی دانشگاه آزاد بررسی شد و با تایید دفتر گسترش آموزش عالی اسامی آنها با اسم شهرها و مقاطع تحصیلی روی سایت وزارت علوم قرار دارد.

شریعتی نیاسر افزود: فقط آنچه که تصمیم گیری شده است برای یکبار پذیرش در سال ۹۶-۹۵ است برای سال های دیگر نیز در زمان خود بررسی های لازم انجام می گیرد.

خبرگزاری مهر، پیش از این فهرست رشته هایی را که وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد به تصویب رسانده را در مقاطع مختلف تحصیلی منتشر کرده است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد 
و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵