اخبار / علمی، پژوهشی / متقاضیان شركت در آزمون مدرك تخصصی حفظ قرآن 54 درصد افزایش یافت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

متقاضیان شركت در آزمون مدرك تخصصی حفظ قرآن 54 درصد افزایش یافت

 مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكریم از افزایش 54 درصدی متقاضیان شركت در هفتمین دوره آزمون مدرك تخصصی حفظ قرآن كریم خبر داد و گفت: در آزمون امسال هفت هزار و 514 نفر ثبت نام كرده اند.

  'جواد تجلیان' در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا با بیان اینكه تعداد شركت كنندگان دوره گذشته این آزمون چهار هزار و 700 بوده است، اظهار داشت: امسال از مجموع شركت كنندگان، دو هزار و 731 نفر در رشته حفظ 10 جزء، یك هزار و 226 نفر در حفظ 20 جزء، دو هزار و 538 نفر حفظ كل و یك هزار و 19 نفر نیز در حفظ پنج جزء قرآن كریم ثبت نام كرده اند.
وی به سطح تحصیلی این افراد اشاره كرد و ادامه داد: 59 درصد دیپلم و فوق دیپلم، 34 درصد كارشناسی و كارشناسی ارشد، 5/3 درصد حوزوی و 32 صدم درصد دارای مدرك دكتری هستند.
مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكریم به دلایل رشد كمی این دوره از آزمون اشاره كرد و افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب در حوزه حفظ قرآن و فضاسازی رخ داده در سطح جامعه، ابلاغ بخشنامه رییس جمهور در 14 شهریور سال گذشته شامل حقوق و مزایای حفاظ كتاب وحی، تبلیغات گسترده در سطح رسانه ملی و روزنامه ها و مصوبه امكان تحصیل رایگان حافظان وحی در قانون بودجه سال 91 از مهمترین دلایل اثرگذار بر این رشد 54 درصدی بوده است.
تجلیان بیان داشت:‌ همچنین از مجموع هفت هزار و 514 شركت كننده شش هزار و 211 نفر معادل 83 درصد به گروه خواهران و یك هزار و 302 نفر معادل 3/17 درصد به گروه برادران اختصاص دارند.
وی زمان برگزاری بخش كتبی هفتمین دوره آزمون مدرك تخصصی حفظ قرآن كریم را 23 تیرماه اعلام كرد و یادآورشد: متقاضیان رشته حفظ 10 جزء باید به 50 سوال، حفظ 20 جزء به یكصد سوال و حفظ كل به 150 سوال كه 80 درصد آنها ترجمه و مفاهیم است، پاسخ دهند.
مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكریم با بیان اینكه مرحله دوم (شفاهی) این آزمون نیز نیمه دوم شهریورماه برگزار می شود، افزود: افراد برای حضور در آزمون 23 تیرماه می توانند از 18 تا 22 تیرماه با شماره كاربری خود وارد پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الكریم به نشانی www.telavat.com شده و كارت خود را دریافت كنند.
تجلیان اظهار داشت: شركت كنندگانی كه در مرحله اول حد نصاب لازم را كسب كنند به مرحله دوم راه یافته و در صورت قبولی در این بخش نیز مدرك تخصصی حفظ قرآن كریم از درجه سه تا پنج را دریافت خواهند كرد.
وی خاطرنشان كرد: در مدت شش دوره برگزاری آزمون در مجموع یك هزار و 680 نفر موفق به كسب مدرك درجه یك تا پنج حفظ شده اند.
طرح اعطای مدرك تخصصی به حفاظ قرآن از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 است كه اجرای آن به سازمان دارالقرآن الكریم به عنوان بازوی كمكی سازمان تبلیغات اسلامی در امور قرآنی واگذار شده است. بنابر نتایج این آزمون افراد موفق در كسب مدارك از امتیازات پیش بینی شده در قانون بهره مند می شوند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱