اخبار / دانشگاهی / ماجرای جذب های هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و آخرین وضعیت آنها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ماجرای جذب های هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و آخرین وضعیت آنها

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی آخرین وضعیت 94 نفر عضو هیات علمی تازه جذب شده این دانشگاه را بیان کرد و افزود: تاکنون 24 نفر از این افراد که شرایط لازم قانونی برخوردار بوده اند در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به کار شده اند.
«حسین سلیمی» روز یکشنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا درمورد جذب های اخیر دانشگاه علامه طباطبایی توضیح داد: در روزهای آخر فعالیت صدرالدین شریعتی رییس قبلی دانشگاه علامه طباطبایی ، مجوز استخدام 94 نفر در قالب عضو هیات علمی از طرف وزارت علوم برای این دانشگاه صادر شد که برمبنای آن افراد مشخص شده برای جذب به صورت در مرتبه مربی به استخدام پیمانی دانشگاه درمی آمدند.
وی ادامه داد: در نامه وزارت علوم تاکید شده بود که جذب این افراد مشروط براین است که دانشجوی دکتری ، بورسیه و شاغل یا متعهد به خدمت در هیچ سازمان یا ارگانی نباشد اما به دلیل عجله بخش اداری دانشگاه حکم استخدام این افراد به سرعت و بدون رعایت شرایط مذکور از سوی وزارت علوم صادر شد.
سلیمی گفت: پس از بررسی های لازم 24 نفر از افرادی که با مدرک دکتری ، استادیار بودند در دانشگاه استخدام و مشغول به کار شدند که ادامه همکاری آنها پس از ارزیابی عملکرد یک ساله آنها مشخص خواهدشد.
به گفته وی ، 30 نفر از فهرست 94 نفره نیز به دانشگاه علامه طباطبایی مراجعه نکردند و از 40 نفر باقی مانده نیز خواسته شد که از میان دانشجوی دکتری بودن یا مربی پیمانی یکی را به میل خود انتخاب کنند که 27 نفر از آنها تقاضای بورس دکتری دادند.
مشکل دانشجویان دکتری پردیس علامه طباطبایی حل شد
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی از رفع بلاتکلیفی پذیرفته شدگان دکتری پردیس این دانشگاه خبر داد و گفت: در آزمون دکتری امسال در دفترچه کنکور عنوان دانشجوی شبانه دکتری علامه طباطبایی درج شده اما محل تحصیل پذیرفته شدگان این دوره ها پردیس دانشگاه تعیین شده بود.
سلیمی ادامه داد: این دانشجویان با اینکه در دوره های شبانه پذیرفته شده بودند اما باید شهریه پردیس خودگردان را می پرداختند و مدرک آنان نیز با امضای رییس پردیس صادر می شد که همین امر سبب اعتراضاتی از سوی این دانشجویان شد.
وی توضیح داد با طرح این موضوع در شورای دانشگاه تصمیم گرفته شد این افراد، دانشجویان دوره شبانه محسوب شوند و مدارک تحصیلی، معرفی نامه و حتی گواهی اشتغال به تحصیل آنان نیز با امضای رییس و معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی صادر شود.
سلیمی تاکید کرد که دانشجویان این دوره ها حتی از وام های شهریه دانشجویی نیز برخوردار شدند.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲