اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / لیست دانشگاههای معتبر فرانسه منتشر شد - نحوه ارزشیابی مدارک به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

لیست دانشگاههای معتبر فرانسه منتشر شد - نحوه ارزشیابی مدارک

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین به روز رسانی خود لیست دانشگاههای معتبر کشور فرانسه و نحوه ارزشیابی مدارک این دانشگاهها را اعلام کرد. اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین به روز رسانی خود لیست دانشگاههای معتبر کشور فرانسه و نحوه ارزشیابی مدارک این دانشگاهها را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، 74 دانشگاه فرانسه در ارزشیابی مدارک توسط وزارت علوم در سطح گروه یک (ممتاز) معتبر و 40 دانشگاه در سطح گروه دو (خوب) اعلام شدند. در دانشگاه Ecole National Supériure des Techniques Industrielles et des Mines de Nantes از گروه یک مدارک تا مقطع کارشناسی ارشد و در رشته های علوم کامپیوتر، علوم انسانی، مهندسی صنایع، مهندسی محیط زیست و فیزیک ارزشیابی می شود. همچنین در گروه دو دانشگاههای معتبر فرانسه 13 دانشگاه صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد ارزشیابی می شوند و در 12دانشگاه صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد و در رشته های تحصیلی مشخص و نیز در دو دانشگاه پس از بررسی کیفی (اخذ آزمون، بررسی رساله، چاپ مقاله) مدارک آنها ارزشیابی می شود. 13 دانشگاه و موسسه آموزش عالی این کشور نامعتبر اعلام  شده چنانچه نام دانشگاه یا موسسه ای در فهرست دانشگاه ها و موسسات اعلام شده اعم از معتبر و غیر معتبر منعکس نشده باشد، متقاضی باید اعتبار آن را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام کند. نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه 1 - مدارک DUT، BTS، DEUG، DEUST به مأخذ "کاردانی" ارزشیابی می شوند.
2- مدرک Licence "کارشناسی" ارزشیابی می گردد و تنها آن دسته از مدارک Licence که شروع دوره آنها بعد از سال 2002 میلادی و درنظام LMD اخذ شده باشد به مأخذ کارشناسی ارزشیابی می گردند. بدین ترتیب مدارک Licence که شروع دوره آنها قبل از تاریخ یادشده و یا غیر از نظام LMD باشد به مأخذ کاردانی ارزشیابی می شوند.
3- مدرک Licence Professionnelle "کارشناسی حرفه ای" ارزشیابی می شود.
4- مدرک Maitrise و نیز مدارک MSG و MST به مأخذ"کارشناسی" ارزشیابی می شوند.
5- مدرک Master برای دوره پژوهشی (Recheche) "کارشناسی ارشد" و برای دوره حرفه ای (Professionnel) "کارشناسی ارشد حرفه ای" ارزشیابی می شوند.
6- مدارک DEA و DESS به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.
7- مدارک Diplome Ingenieur به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.
8- مدارکDPLG ،DESA : به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.
8- مدرک Magistrat به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.
9- مدارک معماری موسوم به DPLG و DESA به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.
10- کلیه مدارک Doctorat "دکترا" ارزشیابی می گردندو مدارک دکترای سیکل سوم و Docteur dEtat مربوط به نظام قبل از LMD "دکترا" ارزشیابی می شوند همچنین مدرک Docteur Universitaire ارزشیابی نمی شوند. متقاضیان می توانند برای مشاهده وضعیت دانشگاه های فرانسه به www.msrt.ir/sites/Grad_Dept/book.aspx مراجعه کنند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۳۸۹