اخبار / دانشگاهی / لغو ثبت نام بیش از ۴ هزار متقاضی ذخیره پزشکی دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

لغو ثبت نام بیش از ۴ هزار متقاضی ذخیره پزشکی دانشگاه آزاد

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمدمهدی طهرانچی در توضیح سرمنشا مشکلات پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد گفت: هر سال این دانشگاه برای رشته‌های پزشکی سه بار تکمیل ظرفیت اعلام می‌کرد و در هیچ سالی ظرفیت خود را به یکباره تکمیل نمی‌کرد در حالیکه شورای عالی سنجش و پذیرش امسال تنها یک بار اجازه تکمیل ظرفیت را به دانشگاه آزاد داد.

<>وی افزود: در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۸ هزار و ۵۸۴ نفر ظرفیت اعلام شد که تنها ۴ هزار و ۱۳۶ نفر ثبت نام کردند در نتیجه ۸ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت خالی باقی ماند. به همین دلیل مقرر شد واحد های دانشگاهی برحسب اولویت ذخیره ثبت نام کنند.

<>سرپرست دانشگاه آزاد عنوان کرد: در این مرحله باید ۵ هزار و ۶۹۰ نفر پذیرفته می‌شدند اما از آنجایی که در مرحله نخست ۱۸ هزار نفر ظرفیت اعلام شد و ۴ هزار نفر ثبت نام کردند بنابراین باید تعدادی بیشتر از ۵ هزار و ۶۹۰ نفر اعلام می شد تا دانشجو به تعداد کافی ثبت نام کنند به همین دلیل حدود ۴۸ هزار نفر در سه ردیف ذخیره ۱، ۲ و ۳ در این مرحله ظرفیت اعلام شد. افرادی که در این مرحله پذیرفته شدند ذخیره هستند.

<>طهرانچی عنوان کرد: در این مرحله به واحدها تاکید شد برحسب ظرفیت خود ذخیره ثبت نام کنند اما برخی از واحدها خطا کرده و بدون در نظر گرفتن ظرفیت، تمامی دانشجویان مراجعه کننده را ثبت نام کردند.

<>وی با تاکید بر اینکه ۲۲ هزار نفر از ذخیره‌ها اعلام کردند که در صورت قبولی تمایل دارند در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند، اظهار داشت: از آنجا که نباید رتبه و نمره تراز افراد جابه جا شود دانشگاه ناچار شد تمامی دانشجویان پزشکی را مجددا باتوجه به رشته محل‌ها جابه جا کند لذا افراد جابه جا شدند و لیستی جدید با رشته‌ و محل متفاوت ایجاد و در نتیجه رشته محل برخی از پذیرفته شدگان تغییر کرد.

<>سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در این تغییرات رعایت عدالت بود، تاکید کرد: با اعلام ظرفیت ۵ هزار و ۶۹۰ نفر، تنها هزار و ۸۸۵ نفر ثبت نام کردند. اعلام ظرفیت و تکمیل فرم توسط افراد به معنای پذیرش در دانشگاه نیست.

<>طهرانچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۸ هزار و ۹۰۷ نفر ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد حدود ۲ هزار و ۸۸۶ نفر خالی است.

<>وی با اشاره به تعداد پذیرفته شدگانی که ثبت نام آنها ملغی شده است، گفت: ۴ هزار و ۲۶۹ نفر از ذخیره‌ها ثبت نام کردند که ثبت نام آنها ملغی شد و دانشگاه با تمام توان به دنبال حل مشکلات پذیرفته شدگان است.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷