اخبار / دانشگاهی / لزوم ایجاد مراکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی ایران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

لزوم ایجاد مراکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی ایران

رییس جمعیت هلال احمر ایران خواستار توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی به مسائل مربوط به تولید و رشد در کنار مسائل آموزشی و تحصیلات شد و گفت:‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران هنوز مرکز رشد ندارد؛ اما پتانسیل آن در این دانشگاه وجود دارد.
به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمد فرهادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به شکل‌گیری این دانشگاه در سال‌های پس از انقلاب اظهارکرد: دانشگاه ایران قبل از انقلاب یک مرکز پزشکی بود و پس از انقلاب با ادغام این مرکز پزشکی و تعدادی از مراکز آموزش عالی،‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران شکل گرفت که در آن زمان علوم پزشکی تحت نظارت وزارت فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ایران در ابتدای تاسیس امکانات لازم را نداشت، خاطرنشان کرد: به تدریج این دانشگاه با کمک وزارت بهداری وقت تدریجا قوت گرفت و چند بیمارستان اطراف آن به این دانشگاه اختصاص داده شد.
فرهادی با تاکید بر اینکه در هنگام تاسیس وزارت بهداشت در سال 66، دانشگاه ایران تنها دانشگاه علوم پزشکی بود که برای انجام نقل و انتقالات اعضای هیات علمی و کادر وزارت بهداری هیچ مشکلی نداشت، گفت: همچنین در دوران تصدی دکتر شاه حسینی در دانشگاه علوم پزشکی ایران بیشترین ساماندهی شکل گرفت به گونه‌ای که قبل از ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران از چنان رشد علمی برخوردار بود که رتبه چهارم را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشت.
رییس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از ادغام در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ارزیابی می‌شد، خاطرنشان کرد: پس از گذشت دو سال و نیم از ادغام و استقلال مجدد دانشگاه ایران، این دانشگاه طبق ارزیابی‌های انجام شده در حال حاضر رتبه هفتم را دارد و به نسبت اتفاقات و مشکلات پیش آمده این کاهش جایگاه طبیعی بوده و عقب افتادگی چندانی به وجود نیامده است.
زمان تولد دوباره دانشگاه علوم پزشکی ایران رسیده است
وی با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت دانشگاه با بهره گیری از کادر مجرب هیئت علمی آن اظهار کرد: در حال حاضر پس از انتزاع این دانشگاه زمان تولد دوباره دانشگاه علوم پزشکی ایران رسیده است و دانشگاه ایران برای انتزاع راه طولانی را طی کرده و خوشبختانه در دولت جدید توانسته است بار دیگر به صورت مستقل فعالیت کند.
فرهادی افزود: به عقیده من با توجه به وسعت استان تهران وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در استان لازم است و با توجه به بزرگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در آن باعث کاهش رقابت و تحرک می‌شد.
وی با اشاره به اقدامات دکتر اعتمادیان رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای انتزاع این دانشگاه، اظهار کرد: دکتر میراسماعیل که در حال حاضر مسئولیت ریاست این دانشگاه را بر عهده گرفته است جزو مجموعه همین دانشگاه است که زمانی رئیس دانشکده پزشکی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر ایران همچنین با اشاره به اینکه سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی می‌توانند یکدیگر را تکمیل کنند، افزود: این سه دانشگاه باید با استفاده از همه امکانات در جهت بهبود مسائل آموزشی، تحقیقات و همچنین مسائل مربوط به تولید و رشد حرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنان مراکز رشد لازم را ندارد، گفت: پتانسیل ایجاد این مراکز رشد در دانشگاه وجود دارد و باید با همکاری رئیس دانشگاه و مسئولان دیگر این مراکز نیز به وجود آید تا دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه تولید و رشد نیز موفق باشد.
فرهادی در ادامه با بیان اینکه کادرعلمی دانشگاه علوم پزشکی ایران باید در جهت اعتلای کار پزشکی و ارائه بهتر خدمات در این زمینه همکاری کند، تصریح کرد: در این صورت اعضای هیات علمی می‌توانند هم افزایی داشته باشند و باری از مشکلات مردم را بردارند.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲