اخبار / شورای عالی انقلاب فرهنگی / لزوم اصلاح درس تنظیم خانواده- تسهیلات خاص برای دانشجویان مادر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

لزوم اصلاح درس تنظیم خانواده- تسهیلات خاص برای دانشجویان مادر

به گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم است که درس تنظیم خانواده در دانشگاهها اصلاح در نظر گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسحاقی امروز در دومین روز از همایش معاونان آموزش عالی دانشگاهها با اشاره به نقش دانشگاهها در افزایش جمعیت کشور اظهار داشت: اگر نگاهی به درس تنظیم خانواده که در دانشگاهها تدریس می شود داشته باشیم می بینیم که هنوز با همان سیاستهای سازمان ملل و کشورهای اروپایی این درس به دانشجویان تدریس می شود. پس چگونه می توان انتظار داشت که زود ازدواج کردن میان جوانان پررنگ شود.
  وی در ادامه افزود: متناسب سازی نظام آموزشی با ملاحظات جنسیتی یکی از مهمترین وظایف دانشگاهها است. همچنین یک نظام آموزشی جدید باید برای دانشجویان دختر فراهم شود.
  به گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم است رشته ها عوض شود و سنوات تحصیل برای مادران افزایش یابد.
  اسحاقی ادامه داد: دانشجویان مادر باید بتوانند تا 50 درصد تحصیل خود را به صورت مجازی و نیمه حضوری انجام دهند.
  این مقام مسئول در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی در این زمینه دولت را موظف می کند که به دانشجویان متاهل و دارای فرزند وام ودیعه مسکن بیشتری اختصاص یابد که بودجه آن نیز تصویب خواهد شد.
  وی در این باره اظهار داشت: دانشگاهها باید اختصاص وام ودیعه مسکن را برای دانشجویان متاهل و دارای فرزند در اولویت قرار دهند.
  به گفته اسحاقی اجرای مستمر طرح غربالگری سلامت دختران و پسران در مدارس و دانشگاهها نیز باید صورت گیرد.
  به گزارش مهر در همین رابطه معاون آموزشی دانشگاه علامه در خصوص ارائه درس تنظیم خانواده در این دانشگاه خطاب به مسئولان وزارت علوم تصریح کرد: در دانشگاه علامه تصمیم گرفته شد که یا محتوای درس تنظیم خانواده تغییر کند یا اصلا این درس در دانشگاه ارائه نشود که در حال عملی کردن این موضوع هستیم.
  یکی دیگر از معاونان آموزشی دانشگاهها پیشنهاد کرد که تدریس درس تنظیم خانواده تا پیش از بازنگری متوقف شود.

تاریخ خبر جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱