اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / كسب رتبه 21 توسط ايران به‌لحاظ تعداد مقالات در 6 ماهه نخست سال 2011 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

كسب رتبه 21 توسط ايران به‌لحاظ تعداد مقالات در 6 ماهه نخست سال 2011

معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري از كسب رتبه 21 توسط ايران به لحاظ تعداد مقالات در 6 ماهه نخست سال 2011 خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبري فارس «توانا»، حسين نادري ‌منش در مراسم سي‌ويكمين سالروز تشكيل جهاد دانشگاهي گفت: جهاد دانشگاهي عبارتي است كه متشكل از 2 واژه جهاد و دانشگاه است كه اين خود توصيف فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي خواهد بود؛ جهاد عجين شده با انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است.

وي در ادامه بيان كرد: هزاره سوم، هزاره دانش بنيان است كه در اين هزاره نقش دانشگاه بسيار مهم‌تر شده است.

نادري‌منش به وضعيت ايران سال 1404 نيز اشاره كرد و افزود: ايران سال 1404 بايد داراي مدل جديد و ناب از اسلام انقلابي باشد و اين موضوع نيازمند اين است كه در منطقه اول باشيم و در اين اول بودن بايد به ورودي و فرآيند خروجي دانشگاه‌ها دقت شود تا شخصيت‌هايي با صفات خاص پرورش داده شود.

معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: در بعضي از تقسيم‌بندي‌ها براي اول بودن 5 صفت را ذكر مي‌كنند كه نخست علم و بعد فناوري است و رشد اقتصاد، اشتغالزايي و افزايش سرانه درآمد ملي در مراحل آتي قرار خواهند گرفت و متأسفانه كشور در سه مورد آخر وضعيت مطلوبي ندارد.

وي از كسب رتبه 21 توسط ايران به لحاظ تعداد مقالات در 6 ماهه نخست سال 2011 خبر داد و افزود: البته وقتي مشاهده مي‌كنيم كه چه تعداد از اين مقالات توليد ثروت مي‌كنند و منجر به توليد فناوري و پروژه‌ ملي مي‌شوند آمار مطلوبي را مشاهده نمي‌كنيم.

نادري منش مقايسه‌اي به لحاظ كيفيت توسعه علم و دانش‌آموختگي بين پيش و پس از انقلاب انجام داد و گفت:‌ پيش از انقلاب 175 هزار دانشجو و 200 مؤسسه داشتيم و در بعضي استان‌ها مانند كردستان 450 دانشجوي تربيت معلم بود اما هرمزگان بدون دانشجو بود در حالي كه امروز بيش از 4 ميليون نفر در كشور مشغول تحصيل هستند.

معاون آموزش وزير علوم خاطرنشان كرد: نكته مهم اين است كه چگونه اين وضعيت دانشجو را به سمت ايران دانش‌بنيان هدايت كنيم و وظيفه مهم اين است كه علاوه بر تربيت نيروها، ايجاد هدف توسعه و ساخت كشور در ميان دانشجويان ايجاد شود.

نادري منش اظهار داشت: امروز جهاد اصلي ما در زمينه دانش بايد جهاد در علوم انساني باشد زيرا اين علوم مي‌تواند مسائل را جهت‌دهي كند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰